خانه / آرشیو / تلگرام در حال پیدا شدن در وب است

تلگرام در حال پیدا شدن در وب است

همیشه یکی از مشکلات عمده در فضای مجازی (البته ممکن است مشکل باشد از دیدگاهی و مزیتی باشد از نگاهی) اینست که بیش از ۸۵ درصد از فضای وب را وب پنهان تشکیل میدهد درباره ی وب پنهان اینجا بخوانید.

مشکل اصلی تر و نگرانی بیشتر در تولید محتوایی است که در شبکه های اجتماعی بویژه شبکه های مبتنی بر موبایل است که نه از طریق مرورگرها قابل دیدن است و نه اینکه در گوگل نمایش داده می شوند و رسیدن به اطلاعات منتشر شده در آن ها بعضا به هیچ وجه ، مگر دانستن کانال خاصی و یا آی دی خاصی امکان پذیر نبود.

اکنون تلگرام تصمیم گرفته است در فضای وب پیدا دیده شود. یعنی اولا از طریق مرورگرها قابل بازیابی باشد اطلاعات کانال ها و ثانیا در گوگل هم دیده شود. تصویر زیر نشان می دهد که وقتی کلمه ی کتابدار ۲ را در گوگل بصورت شخصی شده با دامین t.me جستجو می کنیم آنگاه براحتی کانال کتابدار ۲.۰ را در نتایج نشان می دهد.

هم اکنون در ادامه بنظر میرسه که محتوای کانال ها هم در حال افزایش در نتایج گوگل هستند تصویر بعدی نشان می دهد که چه تعداد پست از کانال کتابدار ۲.۰ در گوگل نمایه شده اند.

بعد از کلیک بر روی لینک دیگر نیازی به داشتن نرم افزار تلگرام چه نسخه ی موبایلی چه ویندوزی و چه وبی آن نیست و افراد بدون ورود و داشتن دسترسی به تلگرام امکان بازیابی داده ها را دارند. در تصویر بعدی اگر هر زمان رسیدید باید روی کلمه ی Preview channel و یا روی CONTEXT کلیک کنید

اکنون براحتی می توانید هر کانالی را بدون دسترسی داشتن به تلگرام در نت باز کنید و فقط حیف که احتمالا برای ما تا اطلاع ثانوی فیلتر است.

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): مجله ی کتابدار ۲.۰
عنوان مقاله: تلگرام در حال پیدا شدن در وب است
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۵
شماره مجله(Issue): ۲
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10271
Download PDF

درباره ی مجله ی کتابدار 2.0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *