خانه / آرشیو / دوره پنجم (1398) / هفت ابزار فوق‌العاده برای انتشار آنلاین

هفت ابزار فوق‌العاده برای انتشار آنلاین

نوشته نیک مارتین[۱] در تاریخ ۱۱/دسامبر/۲۰۱۷

انتشار آنلاین در طول چند سال گذشته فراگیر شده است و هیچ نشانه‌ای دال بر کند شدن سرعت گسترش آن وجود ندارد. تعداد زیادی ابزار انتشار آنلاین وجود دارد که به طراحی و بازاریابی مجلات آنلاین، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها کمک می‌کند.

اکثر نویسندگان به دلیل نداشتن وقت کافی یا تخصص مورد نیاز در برنامه‌نویسی، نمی‌توانند نیازهای خوانندگان و مشترکین را فراهم کنند.

شرکت‌ها ابزارهای انتشار آنلاین را برای راحت‌تر کردن کار نویسنده‌ها ایجاد کردند و قادرند محصولات دیداری و شنیداری جذابی طراحی نمایند. در این مقاله ۷ ابزار آنلاین که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کرده‌ایم. با این تعداد برنامه انتشار آنلاین که امروز موجود است، هر فرد به آسانی می‌تواند برای خود تولید محتوا کند.

۱. اپلیکیشن همینگوی[۲]


اپلیکیشن همینگوی یکی از ابزارهایی است که این امکان را فراهم آورده تا بتوان با دقت و سرعت بالا تولید محتوا کرد.

  • همینگوی رایگان است و با استفاده از سیستم کدگذاری رنگی محتوا را تحلیل می‌کند
  • هشدارهای آبی برای قیدها است که می‌توان آن‌ها را با افعال مؤثر جایگزین کرد.
  • خطوط زرد نمایانگر جملات طولانی و مفصل
  • رنگ سبز هشدار می‌دهد که از افعال مجهول استفاده کنید

آپ همینگوی همچنین به شما نمرۀ خوانایی در سطح بالا را ارائه می‌دهد. زمانی که بحث انتشار آنلاین است، محتوا باید با هدف خوانایی در سطح هفتم تولید شود.

۲. گرامرلی[۳]

گرامرلی یک پلاگین برای هردو مرورگر سافاری یا گوگل کروم و همچنین یک آپ دسکتاپ ارائه می‌کند که در آن شما می‌توانید یک پست را مستقیماً در برنامه‌ای آپلود کنید گرامرلی توجه به غلط‌های نگارشی مانند غلط‌های رایج املایی، لغات تکراری، حروف اضافۀ اشتباه و همچنین استفاده از افعال مجهول دارد.

با اضافه کردن این اپ به مرورگر خود می‌توانید زمانی که پستی را آپلود می‌نمایید، خطاهایتان را ببینید. این آپ به شما امکان نوشتن مستقیم متن در آن و یا کپی و پیست کردن یک متن از جایی دیگر را می‌دهد.

۳. کانوا[۴]

کانوا یک ابزار طراحی گرافیکی ساده و رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که تصویرهایی را برای شبکه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام)، وبلاگ، پاورپوینت و دستگاه‌های کتاب‌خوان طراحی کنید.

با استفاده از الگوهایی که این اپ برایتان طراحی می‌کند می‌توانید شروع کارتان را مهیج‌تر کنید.

۴. آتاویست[۵]

آتاویست برای پست‌های طولانی طراحی شده است. آن‌هایی که در حدود ۲۰ هزار کلمه هستند. این آپ کمک می‌کند تا خوانندگان را در سرتاسر یک پست، علاقه‌مند و حواس جمع نگه دارد.

آتاویست گزینه‌هایی برای دانش آموزان دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در پروژه‌های مختلف ثبت‌نام کنند و پروژه‌های خود را به صورت دیداری با کیفیت بالا ارائه دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پروژه‌های درسی خود را با استفاده از جلوه‌های بصری ارائه کنند، علاوه بر این به آن‌ها در انتشار کارهایشان نیز کمک می‌کند.

۵. مگ لافت[۶]

مگ لافت یک پلتفرم کامل برای ارائه است که تمام ابزارهایی را که شما نیاز دارید فراهم می‌کند. مگ لافت به شما اجازه‌ی تولید محتوا برای تبلت ها و گوشی‌ها را می‌دهد. بهترین تعریف برای مگ لافت سادگی آن است. فایل فقط به صورت پی‌دی‌اف بارگذاری می‌شود و از ابزارهایش برای ویرایش و ایجاد محتوای تعاملی مثل اسلاید، صوت و ویدئو استفاده می‌شود.

۶. کالامئو[۷]

یک نرم‌افزار انتشار آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های چندرسانه‌ای و برندینگ شخصی را به مجلۀ الکترونیکی خود اضافه نمایید. همچنین دارای ویژگی‌هایی است که انتشار را آسان می‌کند و به راحتی شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و غیره را ادغام می‌کند

۷. زایت[۸]

اگر برای دریافت و نوشتن محتواهای جدید زیاد فرصت ندارید، می‌توانید از ZITE استفاده کنید.

این اپ با ایجاد پارامترهایی، خیلی ساده مطالبی را که از وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و غیره به آن‌ها علاقه‌مند هستید، برایتان فراهم می‌کند.

با استفاده از این اپ می‌توان متوجه شد که کدام محتوا مورد پذیرش بیشتر و کدام محتوا کمتر مورد پذیرش قرار گرفته است.

پانویس:
[۱] Nick Martin
[۲]THE HEMINGWAY APP
[۳]Grammarly
[۴] CANVA
[۵] ATAVIST
[۶] MAG LOFT
[۷] CALAMEO
[۸] ZITE

منبع: این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است: ۷AWESOME ONLINE PUBLISHING TOOLS TO TRY

مترجم: مسعود قانعی مقدم

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): مسعود قانعی مقدم
عنوان مقاله: هفت ابزار فوق‌العاده برای انتشار آنلاین
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۵
شماره مجله(Issue): ۳
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10340
Download PDF

درباره ی مسعود قانعی مقدم

کارشناس کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه قم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *