خانه / آرشیو / دوره پنجم (1398) / Low Vision- یک تولید کننده پیشرو در عرصه محصولات کم بینایی

Low Vision- یک تولید کننده پیشرو در عرصه محصولات کم بینایی

قبل از اینکه به معرفی این محصول بپردازیم، بهتر است به طور اجمالی معنا و مفهوم اصطلاح پزشکی ویژن لو را شرح دهیم. اصطلاح Low Vision به معنای کم بینایی است، در واقع یک نوع وضعیت بینایی است که باعث می‌شود فرد به طور عادی قادر به انجام کارهای روزانه ناشی از اختلالات بینایی نباشد. هنگامی که یک فرد با هر یک از فعالیت‌های روزمره زیر مواجه می‌شود، کم‌بینایی بروز پیدا می‌کند: خواندن، مراقبت شخصی، مشاهده تصاویر، تشخیص چهره

بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند منجر به کم بینایی شوند، از جمله: سوء هاضمه، کراتروپلاست، دیابت، گلوکوم، آسیب‌های چشم، نقص عصبی
 
آیا درمانی برای کم بینایی وجود دارد؟

امروزه، درمان ناتوانی در بازگرداندن بینایی کامل یک چشم‌انداز است که توجه متخصصان را به خود جلب کرده است. متخصصان تنها می‌توانند تشخیص دهند که آیا از بین رفتن دید در شرایط عادی به علت پیری و یا به‌واسطه عوارض دیگر مانند بیماری چشمی ایجاد شده است. متخصصان چشم پزشک، ادعا می‌کنند که در حال حاضر فقط استفاده از یک برنامه توانبخشی بینایی قادر به کمک به یک فرد مبتلا به کم بینایی است.

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط مؤسسه ملی چشم، برآورد شده است ۲۷۸،۰۰۰ نفر از مبتلایان به کم بینایی در ایالات متحده بین سنین ۴۰-۵۰ آن‌ها وجود دارد. این افراد به طور متوسط برای ۸۴۰,۰۰۰ نفر از افراد بین سنین ۶۰-۷۰ ساله افزایش یافته است. پروژه‌های NEI نشان داد که ۵.۵ میلیون و یا ۱ نفر از هر ۲۸ نفر آمریکایی تا سال ۲۰۲۰ تأثیرات مشکلات کم بینایی را احساس خواهند کرد. کم بینایی به این معنی است که فرد حتی با عینک‌های معمولی، لنز، دارو یا جراحی، هر روز برای انجام وظایف روزمره خود مانند خواندن پست، خرید، آشپزی … با مشکل روبرو می‌شود. افراد مبتلا به کم بینایی، چشم خود را با عینک‌های منظم، لنز، دارو یا جراحی اصلاح نمی‌کنند. امروزه، میلیون‌ها آمریکایی به از دست دادن بینایی خود در سنین بالا عادت کرده‌اند. با این حال، تعداد افرادی که مشکلات بینایی را به دلیل رعایت شرایط مراقبتی حفظ می‌کنند، همچنان در حال افزایش است.

محصولات Low Vision

محصولات ویژن لو، برای کمک به رفع عارضه کم بینایی به واسطه بزرگنمایی و شفافیت تصویر و صدا ساخته شده‌اند و دارای سه ویژگی قابل حمل، آسان برای استفاده و طراحی شیک هستند. کیفیت این محصولات توسط پزشکان و مشتری تائید شده است. به عنوان نمونه، یکی از این محصولات smart-reader است. ریدر هوشمند دارای یک طراحی براق سبک قابل حمل با یک کنسول کاربرپسند است. شما به‌راحتی می‌توانید سند خود را در مقابل این دستگاه کوچک قرار دهید و یک دکمه را فشار دهید، در چند ثانیه Smart Reader شروع به خواندن با صدای بلند می‌کند. حتی می‌توانید این دستگاه را به یک تلویزیون یا مانیتور وصل کنید و تصویر گرفته شده خود را بزرگ‌تر کنید و خواندن متن را دنبال کنید. این محصول قابل حمل است و باتری آن مدت ۳.۵ شارژ می‌شود و برای استفاده در محل کار، خانه، مدرسه، تعطیلات و سفر مناسب است. برای آشنایی با محصولات ویژن لو و استعلام قیمت اقلام موردنظر خود می‌توانید به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنید:

 https://www.enhancedvision.com/low-vision-product-line/smart-reader.html

امکانات:

  • عملکرد بالای سیستم جهت وضوح و روشنایی
  • قابل حمل، اتصال به تلویزیون یا دسکتاپ مانیتور، اینترنت
  • کنترل کنسول کاربرپسند با دکمه‌های لمسی
  • تصویر را بزرگنمایی کنید، بزرگنمایی کنید و به آسانی در قالب صفحه، خط یا کلمه را به‌راحتی بخوانید
  • ۲۸ حالت رنگ در دسترس برای بهینه‌سازی کنتراست و روشنایی
  • حالت کتاب برای ذخیره چندین صفحه
  • حالت بازشو، reader8Table اجازه می‌دهد تا شما به‌راحتی متن جداول را بخوانید
  • کنترل حجم و سرعت
  • حالت‌های ضبط، ذخیره و فراخوانی
  • انتخاب صدای مردانه یا زنانه طبیعی
  • دسترسی به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا
  • کلیک برای فرمان سریع صوتی
  • هدفون را برای حفظ حریم خصوصی قرار دهید
  • وزن زیر ۵ پوند
  • ۲ سال ضمانت
مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): سمیه پناهی
عنوان مقاله: Low Vision- یک تولید کننده پیشرو در عرصه محصولات کم بینایی
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۵
شماره مجله(Issue): ۵
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10526
Download PDF

درباره ی سمیه پناهی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی - ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه قم- دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *