خانه / آرشیو / دوره پنجم (1398) / ۶ ابزار حرفه ای برای انتخاب مجله ی مرتبط و معتبر برای مقاله

۶ ابزار حرفه ای برای انتخاب مجله ی مرتبط و معتبر برای مقاله

 ۶ Tools of Journal Finder For Researchers

خدمت جدیدی در دنیای پژوهش اتفاق افتاده است که به پژوهشگران کمک می کند تا بتوانند بهترین ژورنال برای مقاله ی نوشته شده از پژوهش شان را با استفاده از پایگاه های خاص بیابند. پژوهشگر در این حالت عنوان و چکیده ی نوشته شده از مقاله اش را به عنوان ورودی به وب سایت میدهد و آنگاه سیستم بر اساس قوت و قدرت منابع منتشر شده از قبل که در خود موجود دارد مجلات مرتبط را معرفی می کند.

۱. مستر ژورنال لیست

این پایگاه از محتوای چکیده های موجود در کورکالکشن وب آو ساینس (موسسه آی اس آی سابق) استفاده می کند.برای استفاده از این خدمت باید در وب سایت عضو شوید.

۲. Journal Guide
ابزاری برای پژوهشگران و نویسندگان مقالات که با دریافت عنوان و چکیده ی مقالات نشریات متناسب، معرفی می شوند. این ابزار اطلاعات مقالات از ۴۶ هزار عنوان مجله ی علمی و پژوهشی فراهم آورده است. این ابزار بصورت آزاد قابل استفاده است.

journalguide

۳. Journal Selector (edanzediting)
ابزاری برای پژوهشگران و نویسندگان مقالات که دارای محتوای شامل بیش از ۱۲ هزار عنوان مجله و بالای ۱۲ میلیون رکورد چکیده است و با دریافت عنوان و چکیده ی مقاله از پژوهشگر، نشریات متناسب، معرفی می شوند.

journal-selector

۴. Elsevier Journal Finder
ابزاری برای پژوهشگران و نویسندگان مقالات که با دریافت عنوان و چکیده ی مقاله پژوهشگر، بهترین نشریات الزویر که مطابقت دارند معرفی می شود. توجه کنید این ابزار فقط برای نشریات منتشر شده توسط الزویر فراهم است.

Journal-Finder

اطلاعات بیشتر: http://lib2mag.ir/8062

 

۵. Journal Suggester

ابزاری برای پژوهشگران و نویسندگان مقالات که نشریات اشپرینگر را پیشنهاد می دهد، و با دریافت عنوان و چکیده ی مقاله از پژوهشگر، نشریات متناسب، معرفی می شوند.توجه کنید این ابزار فقط برای نشریات منتشر شده توسط اشپرینگر فراهم است

 

Journal-Suggester

اطلاعات بیشتر:http://lib2mag.ir/8500

 

۶. Wiley – Journal Finder
ابزاری برای پژوهشگران و نویسندگان مقالات که با دریافت عنوان و چکیده ی مقالات بهترین نشریات وایلی که مطابقت دارند معرفی می شود.توجه کنید این ابزار فقط برای نشریات منتشر شده توسط جان وایلی فراهم است

wiley---journalfinder

 

برای فهرستی از ابزارهای مرتبط با مقاله نویسی و انتشار به “جعبه ابزار پژوهشگران” مراجعه کنید

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): حسین حیدری
عنوان مقاله: ۶ ابزار حرفه ای برای انتخاب مجله ی مرتبط و معتبر برای مقاله
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۵
شماره مجله(Issue): ۵
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10545
Download PDF

درباره ی حسین حیدری

رهبر و مدیر شرکت یابش (فعال در زمینه ی داده، اطلاعات، کتابخانه ها و علم سنجی) هستم، در زمینه های راه اندازی کسب و کار، استارت آپ ها و سوادهای نوظهور در حدی تجربه دارم و یک مربی در همین زمینه ها محسوب می شوم. سعی کردم که یک انرژی دهنده و الهام بخش برای دیگران باشم و نیز یک انسان.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *