خانه / آرشیو / پنج شرکت فناوری اطلاعات ارائه دهنده ابزارهای کار از راه دور رایگان

پنج شرکت فناوری اطلاعات ارائه دهنده ابزارهای کار از راه دور رایگان

این روزها با توجه به شیوع گسترده و جهانی ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ که مردم سراسر جهان را درگیر این بحران کرده است؛ رعایت محدودیت­‌هایی برای حفظ سلامت و بقای خود و دیگران بسیار مهم است و قطعاً نیاز به محدودیت گزینی‌­هایی از نوع رعایت بهداشت در حریم شخصی و ارتباطی با دیگران داریم. در عصر ارتباطات اکثر مردم در اقصی نقاط جهان به لطف فنّاوری، دسترسی به اخبار روز و لحظه‌به‌لحظه را دارند و کاملاً از شرایط بسیار خطرناکی که کرونا ایجاد کرده آگاه هستند؛ اما اخبار منتشر شده گویای وخامت بیشتر اوضاع است و این پیام را می­‌رساند که «این دشمن مهلک در کمین من و عزیزانم است»، این در حالی است که متأسفانه تا به حال هیچ‌­گونه ابزار، روش، درمان، دارو و واکسنی برای مقابله با این بیماری جز «در خانه ماندن» و «دورکاری برای مشاغل مختلف» وجود ندارد. بسیاری از شرکت­‌های بزرگ جهانی از جمله: مایکروسافت[۱]، گوگل[۲]، لاگ­مین[۳]، سیسکو وبکس[۴] و زوم[۵] در بحبوحۀ انتشار این ویروس، برنامه‌های مختلفی برای دورکاری کارکنان خود و سایر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در جهان را در پیش‌گرفته‌اند.

این پنج شرکت فناوری اطلاعات در حال ارائه ابزارهای کار از راه دور رایگان در جریان شیوع ویروس کرونا هستند.

هم­‌زمان با این که بسیاری از شرکت‌­­ها از کارمندان می­‌خواهند که در خانه بمانند، این پنج شرکت خدمات خود را در دسترس دیگران قرار می‌دهند.

البته، اگر شرکت شما در نظر دارد همۀ کارکنان را برای چند روز یا چند هفته به خانه بفرستد، احتمالاً برای شما این سؤال پیش می‌آید که آیا سیستم‌های موردنیاز برای این کار را در اختیار دارید یا خیر. اگر این‌طور است، خبر خوب اینکه چند شرکت فناوری خدمات خود را برای حفظ ارتباط شما با یکدیگر ارائه می‌دهند.

در ادامه پنج شرکت فن‌آوری معرفی شده است که کار از راه دور را آسان­‌تر کرده‌اند و خدمات خود را برای سازمان­‌ها و کسب‌وکارهای کوچک قابل‌ دسترس‌تر کرده‌اند.

Microsoft

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر[۶] ، مایکروسافت شروع به ارائۀ رایگان برنامۀ اشتراکی چت گروهی خود به صورت آزمایشی کرده است. به کاربران این امکان را می‌دهد تا جلسات خود را ضبط کنند و از فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی استفاده کنند که هیچ کدام در نسخه عادی رایگان موجود نیستند. مایکروسافت در حال ساخت یک نسخۀ اشتراکی است که به مدت شش ماه در دسترس است.

Google

شرکت گوگل اجازه دسترسی رایگان به نسخۀ اینترپرایز (شرکتی) اپلیکیشن هنگ اوتس با کلیۀ جی سوئیت (اتوماسیون گوگل) را برای کاربران آموزشی فراهم کرده است. این برنامه امکان حداکثر ۲۵۰ کاربر و قابلیت پخش زنده تا ۱۰۰ هزار بیننده را تا اول جولای ۲۰۲۰ را فراهم کرده است.

LogMeIn

شرکت لاگ مین در حال ساخت کیت‌های دورکاری اضطراری است که به مدت سه ماه آن‌ها را رایگان در دسترس قرار می‌­دهد. این کیت­‌ها برای سازمان­‌های غیرانتفاعی، مدارس و مراکز بهداشت و درمان که قبلاً مشتری نبوده‌­اند، طراحی شده است.

این شرکت همچنین می‌­گوید که در مدت‌زمان مشابه برای تأمین دسترسی کسب‌وکارهای کوچک نیز همکاری خواهد کرد. این کیت‌­ها عبارت‌اند از: گوتومیتینگ، گوتو وبینار (فضایی که کاربران می‌توانند میزبانی ارائه به حداکثر ۳۰۰۰ کاربر را داشته باشند) و لاگ­مین که دسترسی دسکتاپ از راه دور را از دستگاه‌های متعدد فراهم می­‌کند.

Cisco Webex

سیسکو نسخۀ رایگان سرویس وب بکس خود را بدون محدودیت زمانی ارائه می­‌دهد. به‌علاوه، این شرکت به بیش از صد شرکت­‌کننده در جلسه اجازه حضور خواهد داد و مجوز نود روزه رایگان را به کسب‌وکارهایی داده است که تاکنون مشتری نبوده‌­اند.

Zoom

با توجه به یک پست وبلاگ از مدیر عامل شرکت زوم، این شرکت در حال حاضر نسخۀ رایگانی از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس خود را ارائه می‌دهد، اما شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش شبکۀ خود برای تضمین قابلیت اطمینان در قبال هرگونه افزایش ظرفیتی است. چرا که مسئلۀ آپ­‌تایم در اولویت قرار دارد.

به علاوه، این شرکت منابعی را ایجاد کرده است و میزبان جلسات اطلاعاتی برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک با استفاده از اپلیکیشن زوم است. زوم همچنین برنامۀ رایگان خود را در چین گسترش داده است تا قابلیت زمانی برگزاری جلسات نامحدود و اتاق‌های بریک اوت در زوم را ایجاد کند و محدودیت‌های مربوط به تعداد شرکت‌کنندگان را حذف کند.

انتشار در پنجم مارس ۲۰۲۰

پانویس:
[۱] Microsoft
[۲] Google
[۳] LogMeIn 
[۴] Cisco Webex
[۵] Zoom
[۶] According to Business Insider

منبع: این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است:

 These 5 Tech Companies Are Providing Free Remote Working Tools During the Coronavirus Outbreak

مترجم: ژیلا سعیدی

 

 

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): ژیلا سعیدی
عنوان مقاله: پنج شرکت فناوری اطلاعات ارائه دهنده ابزارهای کار از راه دور رایگان
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۶
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۹
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/11022
Download PDF

درباره ی ژیلا سعیدی

دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، گرایش مدیریت اطلاعات دانشگاه رازی کرمانشاه - کتابدار کتابخانه عمومی شهرستان سروآباد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *