خانه / آرشیو / دوره سوم (1396) / هنر خیابانی و نقاشی دیواری در رابطه با کتاب‌ها، کتابخانه‌ها و مطالعه

هنر خیابانی و نقاشی دیواری در رابطه با کتاب‌ها، کتابخانه‌ها و مطالعه

روش­‌های زیادی برای نشان دادن نقش و اهمیت لاینفک کتاب‌­ها در زندگی ما وجود دارد. هنر خیابانی یکی از بهترین روش‌­ها برای نمایش کتاب‌­ها است.

هرگاه که شما از یک شهر توریستی شلوغ یا یک شهر آرام کوچک بازدید می­‌کنید و یک نقاشی خیابانی زیبا پیدا می­‌کنید، عکس بگیرید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کتاب‌ها نقش مهمی در زندگی ما دارند. آن‌ها افراد را به تفکر، گفتگو، ایده سازی و کسب موفقیت ترغیب می­‌کنند و این امر به‌ویژه با کمک هنر خیابانی، بسیار خوب منعکس شده است.

آثار والنسیا[۱] از گروه هنری خیابانی اسیف[۲] و همچنین یکی از نقاشی‌های آندریات[۳] در خیابان نیزنی نوگوردو[۴] و نقاشی در لودز[۵] که توسط نقاش لهستانی باریز[۶] طراحی شده، از آثار مورد علاقه من هستند.

در میان تصاویر خارق العاده متوجه چیزی شدم. بسیاری از نقاشی‌های خیابانی با وجود ظهور وسایل متحرک (تکنولوژی)، به شکل‌های گوناگون در کاغذ دیواری‌ها و آثار طراحان نمود پیدا کرده است. به عبارتی دیگر، با اینکه آن‌ها در حال تبدیل به بخش مهم زندگی ما هستند تقریباً هیچ ابزار مدرنی تاکنون در خیابان‌ها دیده نشده است.

هنر خیابانی و نقاشی دیواری در رابطه با کتاب‌ها، کتابخانه‌ها و مطالعه

۱. کتاب‌ها دوستان ما هستند. این نقاشی دیواری پرهیبت به‌وسیله فرنمی[۷] هنرمند و طراح اهل تگزاس[۸] نقاشی شده است. شما می‌توانید آن‌ را در جافا[۹] ببینید.

۲. کتاب‌ها در آیوستین[۱۰]. یک نقاشی دیواری در دیوار کتاب‌فروشی کتاب‌های آستین[۱۱] متخصص هنر کویرکوانا[۱۲] و محصولات کتاب‌های کودکان در سوث کانگرس[۱۳] است.

۳. یک دسته از کتاب‌ها. یک نقاشی روی دیوار که توسط هنرمند خیابانی آلمانی کیس مکلیام[۱۴] که برای نسخه ۲۰۱۶[۱۵]app در فلوریدا[۱۶] خلق شده است.

۴. پروژه دیواری مباحثه کتاب. نقاشی دیواری در خیابان روبروی اداره‌ی[۱۷]bds، بزرگ‌ترین گروه بحث کتاب در نیوزیلند[۱۸] است. دفتر آن در سیدنهام[۱۹] مستقر است و نقاشی به‌وسیله هنرمند معروف ونگی ویلسون[۲۰] کشیده شده است.

۵. پندار پرورش حس کنجکاوی[۲۱]. این بخش پرهیبت هنر خیابانی در Esch-sur-Alzette شهری در south Luxembourg قابل بازدید است. این اثر هنری به‌وسیله هنرمند فرانسوی مانترا، کسی که از عکس‌های مارتا بواکو الهام گرفته، خلق شده است.

۶. پسری در حال مطالعه کتاب. روش‌های مخصوص هنرمند خیابانی اهل برلین، آلیاس[۲۲]، جراید و کاغذهای تکه‌تکه شده است. در نتیجه عکس‌های شبیه به هم در مکان‌های عمومی به وفور دیده می‌شوند. اثر هنری پسر در حال مطالعه کتاب در چندین شهر می‌تواند قابل رؤیت باشد. از جمله هامبورگ، برلین، استامبول

۷. نقاشی دیواری[۲۳]bbw. کتاب‌فروشی پور ریچارد[۲۴] در کولاردو اسپرینگ[۲۵] از هنرمند خیابانی دوگلاس[۲۶] روز خواست تا نقاشی دیواری برای تجلیل از bbw2015 طراحی کند. این نقاشی دیوار شمالی ساختمان را مزین کرده است.

۸. نقاشی دیواری قفسه کتاب کتابخانه[۲۷]. یک هنرمند نقاشی دیواری به نام کیلی پولینگ[۲۸]، خالق بیش از ۵۰ اثر تاریخی نقاشی دیواری در سرتاسر میسوری[۲۹]، کانساس[۳۰]، لوا[۳۱] و نبراسکا[۳۲].

یکی از بهترین اثرهایش نقاشی دیواری برای ساوانا برانچ[۳۳] در کتابخانه Rollings Hills Consolidated Library است.

۹. موش در حال مطالعه کتاب. یک نمونه جالب با گچ که دیوید زین[۳۴] خلق کرد. تصاویر نشان داده شده در بالا قسمتی از مجموعه نقاشی‌های در خیابان آربر[۳۵]، میشیگان[۳۶] است.

۱۰. خواننده.[۳۷] اثر قابل ستایش دختر در حال مطالعه کتاب که جف آئروسول[۳۸] در جریان نسخه ۲۰۱۴ در In Situ Art Festival، پاریس خلق شده بود.

۱۱. زنی در حال مطالعه روی مبل. این نقاشی دیواری به‌وسیله هنرمند خیابانی که فیل[۳۹] خوانده می‌شود برای فستیوال[۴۰] خلق شده بود. این نقاشی در شهر Bonifacio Global یک ساختمان مالی، پایتخت فیلیپز[۴۱] قرار گرفته است.

۱۲. کتاب‌های واقعی. هنرمند خیابانی فرانسوی لوالت[۴۲] با هنر ترکیب رنگ‌ها بر روی دیوارهای شهر فرانسه نقاشی می‌کند. بعضی از آثار او مردم در حال مطالعه را نشان می‌دهد و چیزی که آن‌ها مطالعه می‌کنند در حقیقت واقعی هستند.

۱۳. شورش کتاب‌ها. این نقاشی یکی از مجموعه نقاشی دیواری‌ها به‌وسیله گروهی از هنرمندان اسیف[۴۳]، در والنسیا[۴۴]، اسپانیا، است.

۱۴. دریچه‌های دانش. نقاشی توسط کارولین اسپرانزا[۴۵] و لیزا لینک[۴۶] با کمک پنج هنرمند دبیرستان کشیده شده است. دقت کنید، اولین کتاب از سمت چپ وسایل یادگیری متنوعی را نشان می‌دهد. علاوه بر کتاب‌ها، کامپیوترها نیز هستند. این یکی از اولین نمونه‌های کتاب‌های دیجیتالی است که وارد هنر خیابانی شده‌اند.

۱۵. نقاشی ادبی. نقاشی برجسته توسط جین برستر[۴۷] کشیده شده است. این نقاشی در پرتلند[۴۸]، در همسایگی هوثارن بلوارد بوک[۴۹] و کتاب‌فروشی‌های کتاب پاول[۵۰] قرار گرفته است.

۱۶. کتاب‌های مبدل. آرت فاکادا[۵۱]، استودیو هنر نقاشی در سنت پترزبورک[۵۲]، روسیه، است که این نقاشی کتاب زیبا را در ۲۰ روز روی ایستگاه فرعی ترانسفورماتور در نزدیکی روسیسکی پراسپکت ایجاد کرد.

به جای آجرها، برای ایستگاه‌های فرعی ترانسفورماتورما قفسه کتاب پر از عنوان‌های ادبی کلاسیک بزرگ می‌بینیم. خلاق محتوای طراحی به ما اجازه یک ارتباط ظریف بین قوانین امنیتی و عنوان‌های مشهور جهان را می‌دهد.

۱۷. کتاب‌های پیلسن[۵۳]. این نقاشی دیواری بخشی از یک پروژه هنر خیابانی است که توسط جمعی از هنرمندان شیکاگو[۵۴]، پاون ورکز[۵۵]، در حال اجرا است. نقاشی در روی دیوار قدیمی و بلند در جوار پیلسن شیکاگو کشیده شده است.

۱۸. ارزش مطالعه. یکی از نقاشی‌های پروژه هنر به‌وسیله بوئنوس آیرس[۵۶] هنرمند خیابانی پاتکس مازونی آلونسو[۵۷] است. ایده این پروژه تشویق به مطالعه، کار، تحصیل، موسیقی است و از طریق این تصویر بی مبالاتی مردم به مطالعه را نشان می­‌دهد.

۱۹. تحصیل کلید دانش است. توسط هنرمند خیابانی مارسین[۵۸] در لودز[۵۹]، لهستان، کشیده شده است. عکاس آن رجینا لانگ[۶۰] است.

۲۰. دختر در حال مطالعه. نقاشی خیابانی در گلوستر[۶۱] است که توسط دانگلاس[۶۲] یافت شد و عکس گرفته شد.

۲۱. کتاب‌ها پایه و بنیان هستند. هنر خیابانی زیرکانه که در بعضی مکان‌ها در روسیه شناسایی شد که البته زیاد شبیه به نقاشی نیست اما کتاب‌های واقعی در یک ستون بالا رفته‌اند.

۲۲. مطالعه تا زمان رشد ریشه‌ها. نقاشی خیابانی در نونز[۶۳] توسط هنرمند کلمبیایی لوت[۶۴] نقاشی شد. یک انسان ساختگی که تا هنگام رشد ریشه‌ها مطالعه می‌کند.

۲۳. کودک در حال مطالعه. نقاشی دیواری در یک سمت مدرسه تریلوک[۶۵] در خیابان واورلی[۶۶]، بروکلین، است. هنرمند افسانه‌ای اهل شیلی نلسون ریواس[۶۷] این نقاشی را کشیده است.

۲۴. مطالعه: یک سیاحت. این نقاشی بزرگ دیواری توسط دونالد جنسلر[۶۸]، طراحی شده است و در فیلادلفیا قابل بازدید است. این نقاشی یکی از ِآثار map[۶۹] که بیش از ۳۰۰ نقاشی برای ارائه جوانب مهم تاریخ فیلادلفیا طراحی کرده است.

۲۵. اکتشافات جویوس[۷۰]: سفری از طریق کتاب‌ها و موسیقی. نقاشی دیواری را کیث هولندر[۷۱] در خیابان مارکت[۷۲] و دوبوک[۷۳] در سن فرانسیسکو کشیده است. چندین کتاب مشهور در این نقاشی از جمله صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز و گیرنده گندم سیاه سالینگر[۷۴] وجود دارد.

۲۶. مطالعه. برچسب و پوستر تبلیغاتی که از سال ۲۰۰۵ شروع شد. توسط هنرمند و مجری کار اهل بروکلین ایجاد شد.

۲۷. صعود از طریق کتاب‌ها. نقاشی خیابانی به‌وسیله آندریانت آاو[۷۵] در نوگوردو[۷۶]، روسیه، کشیده شد.

۲۸. ستونی از کتاب‌ها. این نقاشی متحیرکننده در فرانکفورت توسط هنرمند برزیلی به نام[۷۷] کشیده شده است. نقاشی دو کودک که بر روی ستونی از کتاب‌ها منتظر هستند را نشان می‌دهد.

۲۹. Oye read… از نقاشی‌های خیابانی بروکلین است که نقاشی ناشناس کشیده است. جیم روجو[۷۸] عکاس آن است.

۳۰. کتاب‌های بیشتری بخوانید. یک نمونه هنر خطی شناسایی و توسط رد بوی[۷۹] عکس گرفته شد.

۳۱. زمان صرف شده برای مطالعه افراد مسن. یکی از هنرهای خیابانی هنرمند آلمانی آنجی هایست[۸۰] است. افراد مسن روی صندلی‌های سفیدی می‌نشینند که روی ساختمان‌هایی به ارتفاع بین ۳ تا ۷ متر نصب شده‌اند. آن‌ها برنامه مقرر را انجام می‌دهند، فعالیت‌های روزانه، یک رفتار یکسان، آن‌ها مطالعه می‌کنند، نان برش می‌زنند، لباس‌ها را اتو می‌کنند.

۳۲. La bibliothèque. نقاشی کوچکی بر روی دیوار ساختمان کتابخانه در شهری کوچک نزدیک فونتانیبا[۸۱]، فرانسه، است. عکس توسط کلی روبیک[۸۲] گرفته شده است.

۳۳. مجسمه READ دکتر سئوس[۸۳]. این مجسمه بزرگ متحیر کننده با ۲۵۰۰۰ کتاب دکتر سئوس در مقابل کتابخانه عمومی نیویورک، در بین مجسمه‌های شیر است. این مجسمه حاصل همکاری بین موسسه آموزش بین‌المللی و شرکت تارگت است. همچنین بخشی از برنامه تارگت برای اهدا یک میلیارد دلار برای برنامه مرتبط به آموزش در سال ۲۰۱۵ بود.

۳۴. داخل قفسه کتاب. نقاشی توسط سوزان هسلبرگ[۸۴] در سوئد کشیده شد.

۳۵. نقاشی کتاب‌فروشی. در یک سمت از دیوار سرکل سیتی بوک اند میوزیک[۸۵] در پیتسبورو[۸۶] ایجاد شد.

۳۶. دیوار کتاب‌ها. دیواری ۱۰ متری از کتاب‌های سرامیکی در آمستردام تشکیل شده است.

۳۷. نقاشی لارچمر[۸۷]. نقاشی دیوار شرقی کتاب‌فروشی Loganberry Books که در شارکر هیس[۸۸]، اوهایو[۸۹]، قرار دارد را آراسته است. توسط جین اپستین[۹۰] کشیده شد. نقاشی رابطه بین مردم و تاریخ را منعکس می‌کند.

۳۸. La bibliotèque de la cité. نقاشی دیواری زیبا به سبک فرسکو[۹۱] بر سر در کتابخانه لاین مونیکیپال[۹۲] در فرانسه است.

۳۹. قفسه کتاب مدرسه. این قفسه کتاب بزرگ در یک حیاط مدرسه در تایمن[۹۳] توسط گروهی از هنرمندان روسیه‌ای به نام Color of the City کشیده شد.

۴۰. شخصیت، فرهنگ، تربیت. نقاشی جذابی در دانشگاه Sacred Heart of Sherbrooke بر یکی از دیوارهای کتابخانه Éva-Senécal در کانادا است. توسط هنرمندان M.U.R.I.R.S کشیده شد و به‌وسیله هنرمندان ارشد ترومپ[۹۴] معتبر گردید. این نقاشی استعاره‌ای از دنیای ادبیات محلی است که بیش از ۱۰۰ نویسنده از طریق آن معرفی‌شده است.

۴۱. کتاب‌های پرنده. یک نقاشی تخیلی از وبر[۹۵] در میدان جکسون[۹۶] سان‌فرانسیسکو است. کتاب‌های پرنده در جلوی ساختمان Brian Goggin’s “Language of the Birds هستند.

۴۲. نقاشی کتابخانه. بر روی هفت دیوار کتابخانه عمومی یوستران[۹۷]، لهستان، کشیده شد و مساحتی بیش از ۵۰۰ مترمربع را در برگرفت. نقاشی محیط داخلی کتابخانه دانشگاه ترینی[۹۸] در دوبلین[۹۹] را نشان می‌دهد.

۴۳. کتاب‌باز. هنر خیابانی مرتبط با کتاب روی ساختمان، در خیابان ناتالیا کوریا[۱۰۰] در پرتغال است.

۴۴. ادبیات باستانی دیجیتالی دوبلین. بخشی از فعالیت کمپین شورای شهر دوبلین، برای علاقه‌مند کردن نسل جوانان به مطالعه است.

پانویس:
[۱] Valencia
[۲] Escif
[۳] Andreyante AO
[۴] Nizhny Novgorod
[۵] Łódź
[۶] Barys
[۷] Frenemy
[۸] Texas
[۹] Jaffa
[۱۰] Books in Austin
[۱۱] Austin
[۱۲] quirkiana
[۱۳] South Congress
[۱۴] Case Maclaim
[۱۵] Art (Re)Public project
[۱۶] Florida
[۱۷]Book Discussion Scheme
[۱۸] New Zealand
[۱۹] Sydenham
[۲۰] Wongi Wilson
[۲۱] Curiosity feeds imagination
[۲۲] Alias
[۲۳] Banned Books Week
[۲۴] Poor Richard
[۲۵] Colorado Springs
[۲۶] Douglas Rouse
[۲۷] A library bookshelf mural
[۲۸] Kelly Poling
[۲۹] Missouri
[۳۰] Kansas
[۳۱] Iowa
[۳۲] Nebraska
[۳۳] Savannah branch
[۳۴] David Zinn
[۳۵] Ann Arbor
[۳۶] Michigan
[۳۷] The reader
[۳۸] Jef Aerosol
[۳۹] Faile
[۴۰] artBGC ONE Festival
[۴۱] Philippines
[۴۲] Levalet
[۴۳] Escif
[۴۴] Valencia
[۴۵] Carolyn Speranza
[۴۶] Lisa Link
[۴۷] Jane Brewster
[۴۸] Portland
[۴۹] Hawthorne Boulevard Books
[۵۰] Powell’s Books bookstores
[۵۱] Art-Facade
[۵۲] Saint Petersburg
[۵۳] Pilsen
[۵۴] Chicago
[۵۵] Pawn Works
[۵۶] Buenos Aires
[۵۷] Patxi Mazzoni Alonso
[۵۸] Marcin “Barys” Barjasz
[۵۹] Lódź
[۶۰] Regina Lang
[۶۱] Gloucester
[۶۲] Donglos
[۶۳] Nuñez
[۶۴] Loto
[۶۵] Trilok School
[۶۶] Waverly Avenue
[۶۷] Nelson Rivas
[۶۸] Donald Gensler
[۶۹] Mural Arts Program
[۷۰] Joyous
[۷۱] Keith Hollander
[۷۲] Market St
[۷۳] Duboce
[۷۴]  J.D. Salinger
[۷۵] Andreyante AO
[۷۶] Nizhny Novgorod
[۷۷] Tinho
[۷۸] Jaime Rojo
[۷۹] Red Boy
[۸۰] Angie Hiesl
[۸۱] Fontainebleau
[۸۲] Kelly Robic
[۸۳] Dr Seuss
[۸۴] Susanna Hesselberg
[۸۵] Circle City Books and Music
[۸۶] Pittsboro
[۸۷] Larchmere
[۸۸] Shaker Heights
[۸۹] Ohio
[۹۰] Gene Epstein
[۹۱] fresco-style
[۹۲] Lyon Municipal
[۹۳] Tyumen
[۹۴] trompe-l’œil
[۹۵] Bill Weber
[۹۶] Jackson Square
[۹۷] Ustroń Public
[۹۸] Trinity
[۹۹] Dublin
[۱۰۰] Natália Correia

منبع:
این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است: ۴۰examples of street art and murals about books, libraries, and reading

مترجم: فاطمه ابوالفتحی

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): فاطمه ابوالفتحی
عنوان مقاله: هنر خیابانی و نقاشی دیواری در رابطه با کتاب‌ها، کتابخانه‌ها و مطالعه
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۳
شماره مجله(Issue): ۴
سال(Year): ۱۳۹۶
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/9031
Download PDF

درباره ی فاطمه ابوالفتحی

دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *