خانه / خبرگزاری 2.0 / اخبار پژوهشی / آغاز همکاری Emerald با ORCID

آغاز همکاری Emerald با ORCID

در راستای حمایت جامعه نویسندگان دنیا در حوزه تخصصی علوم مدیریت و با هدف نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، انتشارات امرالد۱ همکاری خود را با مؤسسه غیر انتفاعی ۲ORCID آغاز نمود.

امرالد بزرگترین و معتبرترین ناشر تخصصی علوم مدیریت با بیش از ۳۰۰ ژورنال تخصصی، بیش از ۲۵۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۵۰ منبع آموزشی، با مشارکت ۹۸ دانشگاه و مدرسه عالی بازرگانی، از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در تولید محتواست.

ORCID یک سازمان غیر انتفاعی است که هدف آن رفع ابهامات شناسایی نویسندگان و پژوهشگران با اعطای یک شناسه منحصر به فرد۳ به هر نویسنده و پژوهشگر است تا بتوانند در جامعه نویسندگان دنیا خود را به طور رایگان معرفی نمایند و ارائه های علمی و زمینه های فعالیت های علمی خود را به شناسه خود مرتبط سازند. ORCID به پژوهشگران کمک می کند تا مشخصات پژوهش ها و مقالات ارسالی، برنامه های کاربردی و ثبت اختراعات را به شناسه خود مرتبط ساخته و هویت خود را در جامعه علمی دنیا تثبیت نمایند.

با این همکاری، امرالد متادیتای خود را با متادیتای ORCID غنی سازی نموده و این امر موجب بهبود و تسهیل فرآیند جستجوهای علمی در آینده خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات امرالد آقای تونی روچه۴ در این مورد گفت که این امر مزایای متعددی را برای مشتریان امرالد فراهم می آورد که شامل ابهام زدایی در شناخت نویسندگان، بهبود عملکرد جستجوی مقالات، ارائه خدمات بهتر به نویسندگان جدید و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی خواهد بود.

حمایت نویسندگان در جهت پیشرفت حرفه ای و بهتر دیده شدن در جامعه نویسندگان از اهداف این همکاری عنوان شده است و در نتیجه تأمین کنندگان مالی، دانشگاه ها و انجمن های حرفه ای و علمی خواهند توانست با سهولت بیشتری با نویسندگان مطرح علمی ارتباط برقرار نمایند.

پانویس ها:

  1. Emerald Group Publishing
  2. Open Researcher and Contributor ID
  3. ORCID iD
  4. Tony Roche

منبع: 

مترجم: امیر رمضانی

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): امیر رمضانی
عنوان مقاله: آغاز همکاری Emerald با ORCID
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۱
شماره مجله(Issue): ۵
سال(Year): ۱۳۹۴
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/2860
Download PDF

درباره ی امیر رمضانی

دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *