خانه / خبرگزاری 2.0 / اخبار سمینارها و کارگاه های آموزشی / سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» برگزار شد

سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» برگزار شد

سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ با همکاری انجمن علمی وگروه علم اطلاعات ودانش شناسی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران برگزار شد.

در بخش آغازین سمینار کاظم حافظیان رضوی با بیان  خاطرات وتجربیات خود به اهمیت و ارزش رشته اشاره نمود و سپس کتابخانه  دیجیتالی مسجد رسول  در میدان رسالت، کتابخانه موسسه تحقیقات  جنگل هاومراتع کشور و کتابخانه آموزشگاهی  مدرسه  طلوع را معرفی نمود.

درادامه حسین حیدری، مدیرگروه فناوری تلاش و توسعه (یابش) مباحثی در خصوص انفجار اطلاعات را بیان نمودند.

ایشان گفتند: با انفجار اطلاعات در این زمان با حجم عظیم داده‌ها مواجه هستیم که این داده‌ها نیاز به سازماندهی دارند و این امر بر عهده متخصصین علم اطلاعات و دانش شناسی است.

حسین حیدری، مدیر پروژه بازیافت زباله های الکترونیک در مشهد، تاکید کرد که امروزه متخصصین علم اطلاعات باید وارد صنعت شوند. به صورتی که اطلاعات مورد نیاز صنایع مختلف را شناسایی کنند و در اختیار آنها بگذارند. 

مدیر مسئول مجله کتابدار ۲.۰ با تاکید بر اهمیت سواد اطلاعاتی، افزود: فرصت‌های زیادی برای اشاعه اطلاعات و کسب درآمد از این راه وجود دارد.

در ادامه سمینار علیرضا نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از تجربیات خود در زمینه‌ی کاربرد مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات در صنعت صحبت کردند.

سردبیر مجله وب‌شناسی(Webology) اعتقاد داشت که برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته علم اطلاعات فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و گستره شغلی آن از کتابداری تا متخصصانی که تولید محتوا (محتوا آفرینی) انجام می‌دهند، بیان داشت و گفت: با خلاقیت می‌توان نیاز اطلاعاتی موسسه‌های مختلف را پیدا کرد و به شیوه‌های متفاوت اطلاعات را به آنها عرضه کرد.

در پایان سمینار  بعد از جلسه پرسش پاسخ، از سخنرانان تقدیر و تشکر و لوح تقدیری به رسم یاد بود اهدا شد.

برای دریافت فایل صوتی و فایل ارائه آقای حسین حیدری اینجا کلیک کنید.

برای دریافت فایل صوتی و فایل ارائه آقای علیرضا نوروزی اینجا کلیک کنید.

 

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): الهام رضوانی گیل کلائی
عنوان مقاله: سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» برگزار شد
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۳
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۵
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/8314
Download PDF

درباره ی الهام رضوانی گیل کلائی

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، علاقمند به یادگیری همه چیزایی که به تحقق رسالت زیستنم کمک می کند، به دنبال ترسیم افقی روشن برای خودم و همگان- مدیر اجرایی مجله کتابدار 2.0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *