خانه / آرشیو / اقدام برای رفع چالش های جهانی با MIT Solve

اقدام برای رفع چالش های جهانی با MIT Solve

ام آی تی سالو۱ برنامه ای است که موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی) آن را راه‌اندازی کرده است و مأموریت آن حل چالش‌های جهانی است. سالو محلی برای اشتراک‌گذاری نوآوری‌ها در حوزه تأثیرات اجتماعی است. این برنامه از طریق راه‌اندازی چالش‌های نوآوری باز۲، کارآفرینان اجتماعی مبتنی بر فناوری را از سراسر جهان پیدا می‌کند، سپس اکوسیستم نوآوری ‌ام آی تی و تعدادی از اعضای خود را برای سرمایه‌گذاری و حمایت از این کارآفرینان گردهم می‌آورد تا آن‌ها بتوانند به تأثیرات تحولی خود ادامه دهند.

 سالو در سال ۲۰۱۵ شکل گرفته است و هدف آن شناسایی بهترین راه‌حل‌ها برای چالش‌های خاص و قابل دست‌کاری از طریق نوآوری‌های باز و همچنین گردهم آوردن اجتماعی از رهبران برای ایجاد همکاری در جهت استفاده از این راه‌حل‌ها است. این برنامه طی ۳ سال توانسته است با کمک شرکای خود بیش از ۲۵ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری بر گروه‌ها و کارآفرینان اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴۰۰ نفر از ۱۰۰ کشور دنیا راه‌حل‌هایی را برای چهار چالش جهانی که سالو مطرح کرده بود، فرستادند. چالش‌های قبلی این برنامه شامل کار در آینده، خط مقدم‌های سلامتی، جوامع ساحلی و معلمان و مربیان بوده است.

در هر سال سالو چالش‌های جهانی جدیدی را اعلام می کند که برای آن‌ها به دنبال راه‌حل است. هنگامی که مهلت ثبت راه‌حل‌های جدید به پایان می رسد، دور اول داوری ها انجام می‍گیرد. کارمندان سالو تمامی راه‌حل‌های ثبت شده را بررسی می کنند و راه‌حل‌های قوی را به گروه مدیران چالش که متشکل از گروهی مدیران صنعتی است ارسال میکنند. این گروه افراد نهایی را برای هر چالش انتخاب می‌کنند. این افراد به یک برنامه بحث و گفتگوی زنده دعوت می شوند که در آن بهترین راه‌حل‌های ارائه شده، جهت تشکیل گروه «حل‌کنندگان برتر سال» انتخاب می‌شوند.

 گروه «حل‌کنندگان برتر ۳» پس از انتخاب شدن عضو «جامعه سالو ۴» می‌شوند. کارکنان برنامه سالو کمک می‌کنند که افراد گروه حل‌کنندگان را با مدیران صنایع تکنولوژی، کسب‌وکار، مدیران مؤسسات انسان دوستانه و مدیران دولتی که به دنبال فرصت‌هایی برای همکاری و اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه هستند آشنا کنند. اعضای جامعه سالو به افراد گروه حل‌کنندگان کمک می‌کنند تا راه‌حل‌های خود را اجرایی نمایند.

 مراسم سالانه سالو برای انتخاب برترین راه‌حل‌ها، در دانشگاه ام آی تی برگزار می‌شود. گروه‌های برتر راه‌حل‌های خود را ارائه می‌دهند و همراه اعضای جامعه سالو در ورکشاپ هایی برای ایجاد همکاری و اجرایی کردن ایده‌ها شرکت می‌کنند. در این مراسم چالش‌های دور بعدی برنامه نیز انتخاب می‌شوند. مراسم پایانی این برنامه هر سال در طول مجمع عمومی سازمان ملل در مقر اصلی آن در نیویورک برگزار می‌شود. این مراسم سه روزه از طریق جلسات چند جانبه خود توجه مدیران شرکت‌ها، مؤسسات غیرانتفاعی، دولت‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند.

شرکت‌کنندگان علاوه بر فرصت ارتباط با این افراد، می‌توانند در ورکشاپ های سالو درباره چالش‌های حال حاضر و جدید نیز شرکت کنند و همکاری‌های خود را گسترش داده و راه‌حل‌های آن‌ها را اجرایی کنند. سالو اعضای خود را تشویق می‌کند که در سراسر جهان ورکشاپ هایی برای طراحی چالش برگزار کنند. در نتیجه از طریق این ورکشاپ ها به موضوعات مهمی که جوامع در کل دنیا با آن‌ها روبه‌رو هستند دسترسی پیدا می‌کند و به اعضای خود نیز این فرصت را می‌دهد که به چالش‌های سالانه که قرار است معرفی شوند شکل دهند.

ورکشاپهای سالوتون

ورکشاپ های سالوتون برنامه‌های مستقلی هستند که در سراسر جهان برگزار می‌شوند. در این ورکشاپ ها افراد گرد هم می‌آیند و برای ارائه راه‌حل‌های مناسب برای چالش‌های معرفی شده از طرف برنامه سالو بارش فکری انجام می‌دهند. این ورکشاپ ها فرصت‌های بسیار خوبی برای ایده پردازی، همکاری و ارزشیابی هستند. راه‌حل‌های ارائه شده، در پلتفرم برنامه برای نوآوری‌های باز ثبت می‌شوند که هم خود افراد تیم می‌توانند بعداً به کار روی آن‌ها ادامه دهند و هم می‌توانند الهام‌بخش افراد دیگر باشند.

 نمونه مشابه از پلت فرم های نوآوری باز:

معرفی موسسه نوآوری باز IdeaConnection

 

 

پانویس

۱.MIT Solve

۲. نوآوری باز الگویی است که توصیه می‌کند به ایده های خارج از یک سازمان به همان اندازه ایده های داخل سازمان اهمیت داده شود.

۳. Top Solvers

۴.  Society solve

 

منبع

https://solve.mit.edu/team

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): مجله ی کتابدار ۲.۰
عنوان مقاله: اقدام برای رفع چالش های جهانی با MIT Solve
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۶
شماره مجله(Issue): ۳
سال(Year): ۱۳۹۹
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/11798
Download PDF

درباره ی مجله ی کتابدار 2.0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *