خانه / آرشیو / تجربه نگاری از مدت همراهی با مجله کتابدار ۲.۰

تجربه نگاری از مدت همراهی با مجله کتابدار ۲.۰

با سلام و درود. مجله کتابدار ۲ مجله ترویجی خوبی بود. فضای خوبی برای شروع نوشتن دانشجویان بود. مرا یاد نشریه Online Magazine از شرکت Information Today Inc. می‌انداخت. در یک دوره‌ای مجله ارتباط علمی هم چنین نقشی داشت؛ فضا و بستر خوبی برای نوشتن دانشجویی بودند. حیف شد.
رشته ما تمام مجلات ترویجی‌اش را یکی پس از دیگری از دست داد: کتاب ماه کلیات با مدیریت دکتر داریوش مطلبی عزیز؛ مجله ارتباط علمی؛ خبرنامه انجمن؛ و کتابدار ۲. مجلات علمی پژوهشی هم تبدیل شدند به بستری برای چاپ مقالات مستخرج از پایان‌نامه و بس. سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست ..‌.
بنده از شما جناب آقای مهندس حیدری تشکر می‌کنم و برای جنابعالی آرزوی توفیق روزافزون دارم.

شاد باش و دیر زی
علیرضا نوروزی
—————————-
سلام و سپاس از لطف شما خانم رضوانی عزیز. خدا قوت. واقعا جای تشکر دارد برای چند سالی که با مهندس حیدری مجله را چرخاندید. حیف است که نشریه به این خوبی تعطیل شود.
مجله کتابدار ۲ خیلی‌ها را نویسنده کرده است و به خیلی‌ها اعتمادبنفس نوشتن داده است.
خاطرات خوش زیاد است.
از تکالیف کلاسی باکیفیت که بجای خاک خوردن در لپتاپ من و دانشجو در کتابدار ۲ منتشر میشد و دانشجو تشویق میشد که باز هم خوب کار کند و بنویسد. لینک آثار منتشره بچه‌ها را میفرستادم که بقیه هم ببینند و آن‌ها هم تشویق می‌شدند که بنویسند و یواشکی از من می‌پرسیدند که از چه و چگونه بنویسند.
از ترجمه موضوعات به روزی که هنوز به فارسی درباره‌شان نوشته نشده بود.
از راهنمایی مترجمان مبتدی که خوراک ترجمه را از کجا بیابند و پیشنهادهای خوب ترجمه.
از تلاش‌های مهندس حیدری که مشاهده‌پذیری خیلی خوب مقالات کتابدار ۲ را سبب شده بود.
و از همه مهم‌تر مجسمه دختر کتابخوان که از مجله کتابدار ۲ هدیه گرفتم و الان زینب‌بخش قفسه کتابم در دانشکده است.

انشالله که همچنان در مسیر هموار کردن مسیر رشد علم آموزان باشید.

با احترام
صراف زاده
—————————-
با سلام و احترام
بی نهایت سپاسگزارم از تماس شما
بنده متاسفانه به جهت مشغله کاری نتوانستم مدت طولانی تری با این مجله همکاری کنم. ولی همیشه از سایت پربارشما تا کنون بهره برده ام. امیدوارم خاتمه این مجله شروع تجربه بهتر و موفقتر برای تیم حرفه ایی مجله کتابداری ۲.۰ باشد.
یکی از خاطرات خوب من دریافت غیر منتظره ی هدیه مجسمه دختر کتابداری بود که تا کنون در کتابخانه بنده خودنمایی میکند. همیشه به یادتان خواهم بود و به خودم می بالم در کنار متخصصینی مشتاق و کاربلد زمانی فرصت کسب تجربه داشتم.
آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر برای شما عزیزان دارم.
برقرار باشید.

Firoozeh Dokhani
knowledge & Information Science Ph.D, Tehran. Iran.
Scientometric Researcher In The Field Of Altmetrics Studies.
—————————-

با اهدای سلام، احترام و وقت بخیر حضور شما دوست و همکار گرانقدر؛

با کمال ناراحتی و دلتنگی از این خبر بسیار دلگیر شدم، در طول همکاری با دوستان عزیزی چون شما، جناب مهندس حیدری و سایر عزیزان گروه هیأت تحریریه و داوری مجلۀ کتابدار ۲.۰، بسیار آموختم (مهارت، صبر، تعامل، تفاوت، عشق بیش از پیش به رشته و تخصص کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی)، از تعامل، مهر و قدردانی همیشگی شما صمیمانه سپاسگزارم.

از صمیم قلب برای شما و تمام عزیزان همکار، آرزوی سلامتی، آرامش و سعادت دارم و از صمیم قلب آرزومند همکاری‌های بعدی هستم.

با آرزوی سلامتی و آرامش

Masoumeh Ansari

Clinical Research Development Unit, Kowsar Hospital, Kurdistan University of Medical Sciences, Sanandaj, Iran
—————————-

با سلام و سپاس فراوان از محبت شما
من هم بسیار خرسندم که افتخار همراهی با این مجله و آشنایی و مصاحبت با شما عزیزان را داشتم. امیدوارم شما نیز همچون گذشته در راستای اهداف خود که همانا اشاعه علم و فناوری است گامهای راسخ تری بردارید. سلامتی و موفقیت روزافزون برای این گروه پرتلاش را از خداوند متعال خواستارم

با تشکر فراوان
حدیثه افضلی پور
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد
—————————-
سلام و احترام

مجله کتابدار ۲.۰، کلکسیونی از خلاقیت و ایده های نو،جذاب و متفاوت به همراه داشت.
کار تیمی و ترجمه و نشر مطالب در مجله برایم بسیار لذت بخش بود. در حقیقت، اعتماد به نفس نوشتن و ادامه تحصیل در حوزه کتابداری با کمک این مجله در من شکل گرفت و فکر میکنم برای دوستان مجله تا حد زیادی هم همینطور باشه.
من واقعا مدیون مجله کتابدار ۲.۰ و کمک های گروه تلگرامی مهندس هستم، این چندسال هروقت سوالی یا راهنمایی خاستم بیشتر از حد توان پاسخ دادن و سعی در رفع مشکل داشتن..و واقعا از توقف نشر مجله ناراحت شدم.
ممنون از زحمات چندسال اخیر مهندس حیدری و خانم رضوانی

Somayeh Panahi
PhD candidate of Medical Library & Information Science, Isfahan University of Medical Sciences
—————————-

سلام و عرض ادب، خاطرات زیبایی از مجله کتابدار ۲ دارم و خواستم تشکر کنم از این که امکان انتشار نوشته‌ها و ترجمه‌هایم را داشتم. مطالب جالبی از رشته دوست‌داشتنی‌مان ارائه دادید و از هر شماره بهره‌ای بردم. کلاً میانه خوبی با خداحافظی ندارم و امیدوارم به زودی در پلت‌فرم جدید دیگری در راستای رشد و اعتلا فردی و تخصصی همراستا شویم.
با تجدید احترام
لیلی بنی‌هاشمی دانشجو دکتری بازیابی اطلاعات و دانش دانشگاه الزهرا
—————————-
سلام
وقت بخیر
از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم و برایم اصلا خوشایند نبود
آقای حیدری گرامی و خانم رضوانی عزیز و همه دوستانی که در تهیه مجله همکاری داشتند در واقع فرصتی را برای دانشجویان فعال به وجود آورده بودند جهت نوشتن و محک خودشان. مجله کتابدار ۲.۰ جایی بود که یک دانشجو به دور از هر دغدغه ذهنی که مطلب من آیا پذیرش میشود یا نه می‌توانست مطلب ارسال کند و خود را آماده کند برای نوشتن مقالات در مجلات پژوهشی.
به شخصه تمامی شماره های مجله را دنبال میکردم و حتی خاطرم هست چند باری استاد گرانقدر (جناب آقای دکتر فتاحی) در گروه بحث از آقای حیدری به خاطر مجله تشکر کردند (به علت مطالب به روز و آموزنده)
بازم ممنون که این فرصت رو در اختیار دانشجویان رشته قرار دادید
ارادتمند
مریم انصاری
—————————-
برایت می نویسم که به یادگار بماند
وقتی تو را شناختم
من کوچک بودم
تو دستهای مرا گرفتی
و تا سرزمین های هیجان انگیز و کهکشان های ناشناخته بردی.
تو صبور بودی
من بی نهایت بازیگوش
اما چه خوب به من آموختی
که خیلی زودتر از خطوط نگاشته شده برصورتت، دیر می شود…
ما تلاش کردیم و افق های روشن را فتح کردیم…
ما با هم بزرگ شدیم…
اکنون که به انتهای راه رسیدی
من به پرواز فکر می کنم…
به رویاهایی که روزی تو در سرم پروراندی…
و به روزی که خاطراتت را مرور کنم
و به آنجا برسم که تو با لبخندی میان اوراقت غافلگیرم کردی…
و بیاد بیاورم که
ما با هم و برای رسالتمان نوشتیم
ما با هم همسفر بودیم
همسفر راه های بی انتها…
ای همسفر! مرا از یاد مبر
من دلتنگت خواهم شد…
من دلتنگت خواهم شد…
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ثریا زنگنه
—————————-
سلام و عرض احترام، من مسعود قانعی مقدم هستم،بدون دغدغه مقاله ترجمه میکردم و توی مجله شما منتشر میشد،هر وقت پیام دادم جواب دادید، هر وقت مطلب نوشتم منتشر کردید، اگر میتونید ادامه بدید، خواهش میکنم اینکارو بکنید، مثل شما پیدا نمیشه، بقیه فقط ادعا میکنن.

مسعود قانعی مقدم
—————————-
برای من آشنایی با مجموعه کتابدار ۲.۰ از سال ۱۳۹۴ و زمانی که تازه دوره کارشناسی ارشد رو قبول شده بودم شروع شد. به پیشنهاد یکی از دوستان دوره کارشناسی با این جمله که مدیرش خیلی سختگیره و هر کسی رو توی گروهش راه نمیده و فقط بحث‌های علمی و اختصاصی توی گروهش هست عضو گروه کتابدار ۲.۰ شدم و این شد نقطه آغاز آشنایی با این مجموعه و کلی هم رشته خوب و خلاق و دوست داشتنی، شد شروع کلی ایده و خلاقیت و همکاری، شد شروع آشنایی با یک فضای کاملا بروز شده و نو از رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی، تبدیل شد به باوره توانایی‌ها و اعتماد به خلاقیت‌ها و همکاری با مجله در هیئت تحریریه و شروع بکاره تیم خلاقیت بکو و شرکت در نشست‌ها، جلسات، کنگره ها و ده‌ها مورد دیگر که چیزی جز افزایش اعتماد بنفس ما فارغ‌التحصیلان کتابداری و اطلاع‌رسانی و باور توانایی‌ها نداشت.

کتابدار ۲.۰ همیشه برای من پر از حس خوب و پیدا کردن دوستان مجازی که هنوز خیلیاشونو ندیدم و پر از تجربه‌های عالی بود.

با آرزوی موفقیت و سعادت برای جناب آقای مهندس حیدری و همه همکارانشون

پ.ن: قابل ذکره که بعد از ۵ سال من هنوز دارم از اولین هدیه کتابدار ۲.۰ که یک کیف پول برای اعضای هیئت تحریریه بود استفاده میکنم

سمانه مثنوی
کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات
—————————-
سلام علیکم جناب آقای مهندس حیدری و خانم رضوانی عزیز.خبر ناخوشایندی است که بدانم وقت خداحافظی با مجله الکترونیکی وزین شما است من با مجله شما خودم را محک زدم و اعتماد به نفس پیدا کردم برای ترجمه : کتابداران هم المپیک دارند. هر کجا هستید سلامت و شاد و پیروز باشید.

ارادتمند: زهرا بختیاری کتابدار کتابخانه آستان قدس رضوی
—————————-
کتابدار ۲ برای من، به عنوان یک دانشجو همیشه مرجع خوبی بوده در مطالب و مباحث به روز پیرامون رشته‌ام و حقیقتاً جزو معدود مراجعی که در زمینه ارتقای دانشجویان موثر بود؛ واقعاً حیف شد که دیگه فعالیتی نخواهد داشت.
‌‌از شما آقای مهندس حیدری و همکارانتون ممنونم، امیدوارم با پلتفرمی متفاوت باز هم فرصت آفرینی کنید.
شادی موسوی
—————————-
سلام خانم رضوانی عزیز خیلی ممنونم از شما و در کنار شما و آقای مهندس و بقیه دوستان برای من تجربه فوق العاده ای بود و هست و براتان بهترین ها را از خدا می خوام و امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید

مریم عبدالله زاده
—————————-
با سلام

مجله کتابدار ۲ از یک گروه تلگرامی و یک فراخوان دوستانه شروع شد و در ادامه ایجاد گروه ه تلگرامی هیات تحریریه مجله …

در ابتدا بحث و تبادل نظر در مورد نام مجله و آدرس وب سایت و محتوا و … بود، سپس سیاستگذاری در باره نحوه دریافت مقالات و داوری آن.

در ابتدا جزو نویسنده های فعال مجله بودم ولی کم کم به دلیل مشغله های شغلی و تحصیلی ارتباطم کمتر شد ولی همیشه مطالب آن را دنبال می کردم و از مطالب و مقالات مفید نویسندگان بهره می بردم.

دوستان در هیات تحریریه جدا از بررسی مطالب و مقالات مجله، در راستای پیشرفت علمی و تحصیلی همدیگر نیز کمک حال همدیگر بودند، عضویت در هیات تحریریه مجله برای من در راستای پیشرفت شغلی و تحصیلی ام بسیار مفید بود. ارتباطات علمی با سایر اعضای هیات تحریریه باعث شد تا تجربه های علمی و پژوهشی موفقی داشته باشیم.

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه دوستان

با احترام – داستانی
—————————-
با سلام و احترام

من خیلی خوشحالم که اولین تجربه نوشتن خودم را در این مجله خوب و کاربردی کسب کردم. ممنون از شما که به افراد نوپا در پژوهش و جویای کسب علم این فرصت را دادید که با شما آغاز کنند.

پاینده باشید و پربار
اطهره نقدی نژاد‌
—————————-
با سلام و درود خدمت جناب مهندس حیدری و همکاران محترم در مجله کتابدار ۲

همیشه اولین ها برایم لذت بخش بوده اند؛ اولین سفر،اولین مقاله و ..
من هم تجربه نوشتن اولین مقاله به صورت رسمی را در مجله کتابدار ۲ داشتم که باعث شد اعتماد به نفس بیشتری برای نوشتن های بعدی به دست آورم.حیف و صد حیف که این مجله در اینجا به پایان رسید
شاید یکی از بهترین بستر ها برای نوشتن ما دانشجویان بود که بتوانیم خود را در عرصه مقاله نویسی و ترجمه محک بزنیم.
امید که دوباره مجله کتابدار ۲ یک روزی با قدرت برگرده و برای همیشه ماندگار باشه
با احترام علیرضا دوازده امامی
—————————-
سلام و احترام
ائمه اطهار هر جایی از زمین که اثرگذار بودن حتی در ازای شهادت خود و فرزندانشان ماندگار شدند و به مردم خدمت کردن، تیم محبوب مجله کتابداران ۲ در راه رضای خدا به فعالیت خودش ادامه بدهد. همانند راه ائمه اطهار….‌

مریم امرایی
—————————-
باسلام و احترام

نمیدانم این احساس متناقض را چطور عنوان کنم؟

خوشحالی از این مدت همکاری با تیم ماهر و متخصص شما و ناراحتی از اتمام مدت همکاری با مجله…

من از مجله وزین کتابدار ۲.۰ آموختنی های فراوانی به یادگار دارم
از جمله مقدمه نویسی و باریک بینی که بعدها بسیار به کارم آمد….

انشالله همیشه بدرخشید

با تجدید احترام
معصومه انوری
—————————-
با سلام

من اولین بارم بود که با مجله خوب کتابدار ۲.۰ همکاری می‌کردم ولی با این حال بسیار آموختم. این مجله قدرت نوشتن را به من یاد داد و همینطور یاد گرفتم با توانایی های هر چند کوچکی که دارم به نوع خودم موثر واقع شوم. از طرف دیگر من از همکاری با این مجله اعتماد به نفس و اعتماد به توانایی‌های خودم را یاد گرفتم که به نوبه خود بسیار ارزشمند بود.

در پایان بسیار خوشحال میشدم اگر به انتشار خود ادامه میداد و هیچ وقت به پایان نمی‌رسید.

با سپاس و آرزوی بهترین‌ها
علی اوچی
—————————-

با عرض سلام و احترام خدمت شما بزرگوار
سالم و تندرست باشید و در این مسیر ثابت قدم
خیلی خوشحال و خرسندم که در کنار شما استادان و بزرگواران شاگردی کوچکی بودم و از محبت ها و لطف های بی شمار شما کمال تشکر را دارم
چه حیف که اخرین شماره منتشر شده است.
من یه مقاله در حال ترجمه داشتم البته اواخر کارم بود برای مجله کتابدار ۲.۰ پس نا تمام می ماند.
ان شالله که خیر بدرقه راهتان باشد.
بازم از تمام محبت های شما کمال قدردانی را دارم . خیلی خوشحال هستم که دوستانی از جنس برگ گل دارم و من همچنان مشتاق همکاری با شما هستم.

ساناز براتی
—————————-
سلام و عرض احترام. از لطف شما ممنونم. آشنایی من با این مجله به واسطه کارگاه سواد اطلاعاتی بود که سیزده بدر متفاوتی رو در شرایط پر تنش همه گیری کرونا رقم زد. حیف بود واقعا. جدای از بحث ایجاد اعتماد به نفس در نویسندگان به نظر من مهمترین مزیت این مجله در آن بود که بستری بود برای انتشار منظم پروژه های کلاسی دانشجویان که حاصل زحمات بسیاری هست و در اکثر مواقع یک گوشه میمونه و خاک میخوره. به هرحال ان شاالله شرایط فراهم بشه و یه زمانی شاهد رشد قدرتمند چنین مواردی باشیم. ان شاالله سلامت باشید.

رضا دهخدایی
—————————-

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): مجله ی کتابدار ۲.۰
عنوان مقاله: تجربه نگاری از مدت همراهی با مجله کتابدار ۲.۰
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۷
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۴۰۰
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/12391
Download PDF

درباره ی مجله ی کتابدار 2.0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *