آدرس وبسایت:
مسئولیت اصلی:
مرکز اطلاعرسانی بینالمللی پزشکی AMDA یک «مرکز غیرانتفاعی» است که خدمات تلفنی را به خارجیان مقیم ژاپن به چند زبان ارائه میکند. کارکنان این مرکز اطلاعات بهداشتی و سیستمهای مراقبت بهداشتی را به زبان بیماران شرح میدهند.
انتشارات:
۱) معرفی انتشارات چاپشده توسط مرکز:
- Physician/Patient Conversation Aid in 16 Languages
- Conversation Aid for Obtaining Medicines in 9 Languages
- Dentist/Patient Conversation Aid in 16 Languages
- A Guide to Hospitalization in 7 Languages
- A GUIDE TO THE JAPANESE HEALTH CARE SYSTEM written in Chinese, English, Japanese, Korean, Portugues, Spanish
۲) کتب نوشتهشده توسط راهنماها:
- A GUIDE TO TREATING FOREIGN PATIENTS
- A GUIDE TO THE JAPANESE HEALTH CARE SYSTEM written in Chinese, English, Japanese, Korean, Portugues, Spanish
- THE LOVE I WANT TO GIVE
- imageThe Maternal and Child Health Guide (video and text) for non-Japanese residents
فرمت منابع مرکز:
فرم منابع انتشاریافته توسط مرکز “چاپی و الکترونیکی” است. یکی از منابعی که در قالب DVD چاپ و در اختیار کاربران قرار میگیرد “راهنمای تصویری بهداشت مادر و کودک” است.
نحوه دسترسی (سفارش) انتشارات مرکز:
تمام انتشارات مرکز قابل سفارش و دسترسی هستند. در قسمت انتشارات راههای سفارش منابع (شمارهحساب، نشانی و شماره تماس) درجشده است. با مشخص کردن کتاب و هزینه و نشانی میتوانید مدرک موردنیاز خو را سفارش دهید.
سیاست مرجوعی:
شعار مرکز در مورد بازگرداندن منابع خریداریشده: “ما نمیتوانیم منابع تعویضی و مرجوعی را بپذیریم مگر در مواردی که صفحهای مفقودشده باشد، مجموعه نادرست ارسالشده باشد یا کتاب معیوب باشد.”
اهداف مرکز:
هدف ما این است که هر شخصی که در ژاپن زندگی میکند شانسی برای دریافت مراقبت پزشکی مناسب تحت حمایت حقوق اساسی بشر را داشته باشد. این روزها تعداد زیادی از خارجیها در ژاپن زندگی میکنند، نهتنها ویزیتورها و تاجران یا گردشگران بلکه حتی کسانی که با ژاپنیها ازدواجکردهاند یا کسانی که بهواسطه شغلشان ساکن ژاپن هستند. ما بر این باور هستیم که بهطورقطع این امر به ژاپن بهمنظور توسعه وجهه بینالمللی خود جهت کمک به دسترسپذیر کردن سیستم مراقبت پزشکی ژاپنیها؛ شامل پزشکان و بیمارستانها کمک میکند. با در نظر گرفتن چنین شرایطی، مرکز اطلاعرسانی بینالمللی پزشکی AMDA، خدمات متنوعی نظیر دادن اطلاعرسانی پزشکی به خارجیان در ژاپن، همچنین خدماترسانی به مردم ژاپنی (که با خدمات پزشکی نیازمندند) از طریق اطلاعات پزشکی خارجی را ارائه میدهد. این مرکز خدمات ترجمه تلفنی خود را بهصورت رایگان ارائه میدهد.
اهداف اختصاصی مرکز:
خلق اسناد و اطلاعات برای خارجیان ساکن ژاپن بهمنظور کسب اطلاعات شفاف جهت: از بین بردن سردرگمی در مراکز سرپایی، حفظ سلامتی، نگهداری ذهن در سلامت کامل، پرداخت هزینههای پزشکی در ژاپن.
دسترسی به خدمات:
از طریق عضویت در سایت و یا تماس تلفنی (مشاوره تلفنی) است.
آگاهیرسانی جاری:
امکان ثبت مشکل و بیماری مراجعان به سایت به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، تایلندی، کرهای، فیلیپینی در سایت وجود دارد. و کاربران پس از ثبت اطلاعات خود، میتوانند در اسرع وقت اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند.
لیست جوایز دریافتی:
پنجاه و یکمین جایزه مرکز بهداشت بیمه زندگی[۱]، جایزه وزیر بهداشت، کار و خدمات رفاهی[۲]، جایزه سازمان رفاه عمومی(اجتماعی)[۳] NHK، جایزه بنگاه عمومی فرهنگی آساهی شینبون[۴]، جایزه انجمن حقوق بشر[۵]، The First Yomiuri Prudential Welfare Culture Prize (EncouragementPrize)(2004-Heisei 16).
فعالیتهای مرکز در هفت محور اصلی صورت میپذیرد:
- مشاوره تلفنی
- انتشارات
- سمینارها و سمپوزیوم هایی جهت تأمین مراقبتهای بهداشتی برای بیماران
- خدمات تلفنی سپرده[۶] برای ساکنان خارجی (از می ۱۹۹۳ بنیاد توسعه بهداشت عمومی شهری توکیو[۷] مرکزی را با وظیفه تأمین اطلاعات سیستمهای بهداشتی ژاپن و تسهیلات پزشکی ایجاد کرد که بهخوبی قادر به ترجمه سریع زبانهای خارجی در خدمات تلفنی هستند)
- انتشارات مرکز اطلاعات(اطلاعرسانی) بینالمللی پزشکی AMDA-“خبرنامه”(فصلنامه مرکز جهت معرفی فعالیتهای آن منتشر میشود)
- پروژه ایدز HIV برای تایلند
- کلاسهای آموزشی والدین به زبانهای خارجی
- (مرکز کلاسهایی را درباره بارداری، تولد و پرورش کودک در راستای نیازهای خارجیان کشور ژاپن همراه با حضور مترجمان در کلاس برگزار میکند)
نحوه همکاری با مرکز:
- عضویت
- افزایش بودجه (در این قسمت اطلاعات ارتباطی و شمارهحساب مرکز درجشده است. مرکز از اهداکنندگان با هر مبلغ اهدایی استقبال میکند.)
- تبلیغات (یکی از ابزار تبلیغ مرکز خبرنامه مرکز اطلاعرسانی بینالمللی پزشکی AMDA است. (فصلنامه، در قطع A4، شامل ۱۲ صفحه، ۵۰۰ کپی در هر شماره. خوانندگان اصلی شامل اعضاء، پزشکان، پرستاران، مددکاران اجتماعی، سایر متخصصان پزشکی، شرکتها، سازمانهای تبادل بینالمللی[۸] و انجمنهای غیردولتی و …)) اندازه تبلیغ، هزینه و نحوه درج و پیگیری در بخش تبلیغات[۹] درجشده است. درآمد حاصل از عضویت، افزایش بودجه[۱۰] و تبلیغات صرف هزینههایی نظیر شارژ تلفنها جهت مکالمات و کسب اطلاعات و هزینۀ نگهداری از امکانات و تأسیسات مرکز میشود.
تأمین اعتبار:
عضویت، افزایش بودجه، تبلیغات
سیاست حفظ حریم خصوصی:
سیاست مدونی جهت حفظ حریم خصوصی کاربران در وبسایت درج نشده است.
پانویس ها:
[۱] The 51st Dai-ichi Life Insurance Health Center Prize
[۲] The Minister of Health, Labor and Welfare Prize
[۳] NHK Public Welfare Organization Prize
[۴] The Asahi Shinbun Culture Public Corporation Prize (1999-Heisei 11)
[۵] The 14th Tokyo Bar Association Human Rights Prize (1999-Heisei 11)
[۶] Entrusted telephone services
[۷] Tokyo Metropolitan Public Health Promotion Foundation
[۸] international exchange organizations
[۹] Advertisement
[۱۰] fund raising
منبع:
نویسنده: معصومه انصاری
مشخصات استناددهی به این مقاله | |
نویسنده(ها): | معصومه انصاری |
عنوان مقاله: | معرفی مرکز اطلاعرسانی بینالمللی پزشکی (AMDA) |
عنوان مجله: | کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) |
دوره مجله(Vol): | ۱ |
شماره مجله(Issue): | ۵ |
سال(Year): | ۱۳۹۴ |
شناسه دیجیتال(DOI): | |
لینک کوتاه: | http://lib2mag.ir/2579 |