خانه / کارآفرینی / خلاقیت / یک تکنیک، یک تجربه (شماره یک : کتاب گروفالو)

یک تکنیک، یک تجربه (شماره یک : کتاب گروفالو)

عنوان کتاب: گروفالوthe-gruffalo.tarvij.90.4.18_0
نویسنده: جولیا دونالدسون، اکسل شفلر
مترجم: آتوسا صالحی، علی خاکبازان
انتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
سال نشر: ۱۳۸۷

خلاصه:

موش کوچولو در جنگل با روباه، جغد و مار رو به رو می شود. هر سه او را به خانه شان دعوت می کنند. موش کوچولو که می داند آن ها چه نیتی دارند ادعا می کند که با دوستش،گروفالو،قرار ملاقات دارد و هنگامی که از ظاهر ترسناک و غذاهای مورد علاقه ی او صحبت می کند، هر سه فرار می کنند. اما موجود بعدی که موش با او رو به رو می شود یک گروفالوست که غذای مورد علاقه اش هم موش است!
موش کوچولوی زیرک با سر هم کردن قصه ای دیگر این بار گروفالو را فراری می دهد.
“گروفالو داستانی است پرکشش با  زنجیره ای از کنش های تکرار شونده و تصاویری که مخاطبان پیش دبستانی خود را راضی می کند.”

شیوه اجرا:

ابتدا کتابدار کتاب را برای کودکانی که قبلا به دو گروه ۶ نفره تقسم شده اند می خواند. سپس یک نفر را بعنوان سرگروه انتخاب می کند. سرگروه به هر کدام از بچه ها نقشی را می دهد و داستان را باهم می خوانند و سعی می کنند تا به خاطر بسپارند که چه باید بگویند (حداکثر زمانی که برای تمرین به کودکان داده می شود ۱۰ دقیقه است). سپس سرگروه که گوینده یا راوی نیز هست قصه را می خواند و کودکان اجرا می کنند. نمایش با حداقل امکانات فیزیکی انجام می شود و بیشتر تاکید بر خلاقیتی است که کودک در حین اجرا به خرج می دهد مانند تقلید صدا، تغییر ظاهر فیزیکی مثل خم شدن، کج شدن و…

فواید این تکنیک
تقویت قدرت حافظه، تقویت مهارت کار تیمی، تقویت مهارت گفتاری، تقویت اعتماد به نفس، تقویت قدرت خلاقیت

نویسنده: لیا عرفانی

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): لیا عرفانی
عنوان مقاله: یک تکنیک، یک تجربه (شماره یک : کتاب گروفالو)
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۲
شماره مجله(Issue): ۵
سال(Year): ۱۳۹۵
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/6829
Download PDF

درباره ی لیا عرفانی

کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی ، کارمند کانون پرورش فکری شاغل در واحد کانون زبان ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *