خانه / آرشیو / دوره سوم (1396) / تور کتاب کودک

تور کتاب کودک

photo_2017-03-30_15-45-29بزرگترین تور کتاب کودک در استان البرز به همراهی سفیران یار مهربان در روستاهای کوهستانی «جارو و گنگ» در شهرستان اشتهارد (استان البرز) برگزار گردید.

در تاریخ ۹۵/۱۲/۱۶ روز دوشنبه «اتومبیل کتاب فاطر» استارت خورد و بزرگترین تور کتاب کودک را برای چندمین بار متوالی در روستاهای استان البرز برگزار کرد .

این تور کتاب که به نام «اتومبیل کتاب فاطر» معروف است با هدف:

– ترویج فرهنگ کتابخوانی
– ترویج فرهنگ اهدای کتاب

و با شعار:

(اهدا کتاب؛ اهدا اندیشه)

هر سال طی چند نوبت توسط موسسه شکوه فرهیختگان فاطر جهت تهیه و در دسترس قرار دادن منابع مورد نیاز (کتاب های داستان ، شعر، لوح آموزشی به همراه جوایز) دانش آموزان روستائی برگزار می گردد. شایان ذکر است که این شهرستان دارای ۱۲ روستای تابعه است.

مجری این طرح احمد شاه بیگ کارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی، که موسس و مدیریت موسسه شکوه فرهیختگان فاطر را عهده دار می باشد به همراه چندین کارشناس علاقمند، فعال و خلاق این موسسه؛ هر ساله کتاب های مورد نیاز گروه های سنی متفاوت را طی چند نوبت تهیه و به دانش آموزان این مناطق اهدا می نمایند.
هزینه تمامی کتاب ها و جوایز، به صورت شخصی بوده که توسط مدیریت موسسه تامین می گردد و از هیچ نهاد یا ارگانی کمک مالی درخواست نشده و در عین حال در اجرای این طرح هیچ گونه سود و منفعت شخصی نیز دنبال نمی گردد. بزرگترین هدف این طرح ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی در سنین کودکی در میان دانش آموزان است.
معمولا در اجرای هر چه منظم تر برگزار شدن این طرح نیاز به همکاری خوب مدیران و معلمان مدارس روستائی داریم که خوشبختانه تا کنون در تمامی مدارس همکاری صمیمانه ای از طرف این عزیزان با ما شده است.

نویسنده: احمد شاه بیگ

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): احمد شاه بیگ
عنوان مقاله: تور کتاب کودک
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۳
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۶
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/7924
Download PDF

درباره ی احمد شاه بیگ

کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی از استان البرز - شهرستان اشتهارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *