خانه / کتابخانه و کتابدار 2.0 / آموزش و مهارتهای 2.0 / هفت منبع رایج برای اطلاعات و تحقیقات شرکت‌ها

هفت منبع رایج برای اطلاعات و تحقیقات شرکت‌ها

مقدمه مترجم

تجارت و روش‌های کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که با به‌کارگیری فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. این فناوری‌ها در حوزۀ تجارت، نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکت‌های ارائه کنندۀ محصولات و خدمات به شیوه سنتی مهیا کرده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شده بلکه موجب ایجاد بنگاه‌ها و شرکت‌های جدیدی شده است که به ارائۀ خدمات و سرویس‌ها روی شبکه اینترنت پرداخته یا به طور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت شده‌اند. این مراکز و شرکت‌ها با تجزیه‌وتحلیل داده‌های مربوط به شرکت‌های تجاری و تولید فراداده‌های ارزشمند باعث غنای دنیای کسب‌وکار شده‌اند. به طوری که دسترسی به اطلاعات را بسیار سریع و هدفمند می‌کنند. متن زیر با این رویکرد هفت شرکت محبوب را معرفی می‌کند که اطلاعات شرکت‌های فعال در تمام حوزه‌های تجاری و کسب‌وکار را نمایه و قابل دسترس می‌کنند.

مدیران صنایع، مشاوران و متخصصان فروش برای دستیابی به اهداف اغلب به اطلاعات دقیق و به روز در مورد شرکت‌ها نیاز دارند، مانند:

  • درک سلامت مالی و بخش‌های کلیدی یک شرکت
  • شناسایی و واجد شرایط بودن مشتریان بالقوه، شرکت‌های وابسته و تأمین‌کنندگان
  • جستجوی اطلاعات برای اهداف سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار
  • بهره‌مندی از ضعف‌های رقبا
  • افزایش فروش با درک بهتر کسب‌وکارهای مشتریان
  • پیگیری اخبار شرکت‌ها مانند بازسازی، گسترش کسب‌وکار و برندگان قراردادها
  • دسترسی به کارکنان کلیدی برای شروع معاملات تجاری

شما به راحتی می‌توانید مشروح اطلاعات و تحقیقات شرکت‌ها را در اینجا پیدا کنید. ما هزاران گزارش از شرکت‌های فعال در میان صنایع عمده در سراسر جهان ارائه می‌دهیم که این گزارش‌ها توسط شرکت‌های مختلف تحقیقاتی در بازار تهیه می‌شود و اطلاعات مهمی را در قالب فایل پی‌دی‌اف قابل دانلود به شما ارائه می‌دهد.

در ادامه هفت شرکت تحقیقاتی بازارِ معروف که گزارش‌های شرکتی مختلف را تولید می‌کنند، معرفی شده‌اند. چنانچه شما یک شرکت خاص از بین آن‌ها را در ذهن داشته باشید که می‌خواهید در مورد آن تحقیق کنید، می‌توانید نام شرکت مورد نظر را در اینجا تایپ کنید تا نتایج فوری به دست آورید.

۱. گلوبال دیتا[۱] منبع برجسته‌ای از اطلاعات قابل توجه در مورد کالاهای مصرفی، تکنولوژی و بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی است. گلوبال دیتا انواع مختلفی از پروفایل‌های شرکتی را منتشر می‌کند؛ برخی از آن‌ها تجزیه‌وتحلیل استراتژیک سوات[۲] و بازنگری مالی را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر گسترده‌تر هستند و در زمینۀ مسائل مربوط به توسعه و پیشرفت تحقیقات بالینی فعال هستند.

۲. آی سی دی ریسرچ[۳] هزاران پروفایل شرکت را در طیف وسیعی از موضوعات از جمله بسته‌بندی، ساخت‌وساز، دفاع، خرده‌فروشی، معدن، سفر و گردشگری و محصولات مصرفی منتشر می‌کند. پروفایل‌های شرکت آی سی دی ریسرچ حاوی داده‌ها و اطلاعات غنی دربارۀ شرکت و عملیات آن، از جمله محصولات و خدمات عمده، نسبت‌های مالی و کارکنان کلیدی است.

مارکت‌لاین[۴] امروزه یکی از پرکارترین ناشران اطلاعات تجاری است. گزارش‌های آن برای ارائۀ یک دیدگاه همه جانبه از شرکت‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است شامل تجزیه‌وتحلیل دقیق سوات[۵]، مطالعات موردی استراتژی و معاملات ادغام و اکتساب باشد. مارکت لاین اطلاعات را در فرمتی آسان برای خواندن ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید اطلاعات کلیدی را در عرض چند دقیقه، کسب کنید.

۴. پرایوکُو[۶] با تحقیق در مورد ۹۰۰،۰۰۰ شرکت خصوصی در سراسر جهان، اطلاعات مالی شرکت‌های خصوصی را فراهم می‌کند، پرایوکُو اطلاعات مربوط به پرونده‌های قانونی، منابع خبری و منابع صنعتی را جمع‌آوری می‌کند. این شرکت اطلاعات را با استفاده از الگوریتم‌ها پالایش می‌کند و نتایج بعداً توسط تحلیلگران تحلیل و بررسی می‌شوند.

۵. اس.جی. ای. اکسکیوتیو ترکر[۷]، فهرست‌های اجرایی را تولید می‌کند که برای هر سه ماه یک بار به دقت تأیید می‌شوند. علاوه بر تماس‌های اجرایی، گزارش‌های اجرایی اس.جی. ای. فهرستی از تصمیم‌گیرندگان کلیدی، موقعیت دفاتر مرکزی، نماد شرکت، گزارش درآمد و تعداد کارکنان مربوط به هر شرکت را نشان می‌دهد.

۶. تایمتریک[۸] تحقیقات گوناگونی از جمله ساخت‌وساز، معدن، زیرساخت‌ها، پرداخت‌ها، بیمه و دارایی را در بر می‌گیرد. گزارش‌های شرکت و گزارش تجزیه‌وتحلیل سوات به منظور درک شما از عوامل داخلی و خارجی تأثیرگذار بر صنعت و در تشخیص شرکای بالقوه و تأمین‌کنندگان، طراحی شده‌اند.

۷. ولد مارکت اینتلیجنس[۹] بیش از ۷۵.۰۰۰ از شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در جهان را پوشش می‌دهد و تجزیه‌وتحلیل سوات را برای ۱۰.۰۰۰ شرکت برتر ارائه می‌دهد. همچنین گزارش‌های مالی شرکت‌ها را به صورت سه ماهه و سالانه گزارش می‌دهد.

پانویس:
[۱]. GlobalData
[۲]. SWOT
[۳]. ICD Research
[۴]. MarketLine
[۵]. SWOT
[۶]. PrivCo
[۷]. SGA ExecutiveTracker
[۸]. Timetric
[۹]. World Market Intelligence

منبع: این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است: ۷Popular Sources for Company Information and Research

مترجم: ثریا زنگنه

 

 

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): ثریا زنگنه
عنوان مقاله: هفت منبع رایج برای اطلاعات و تحقیقات شرکت‌ها
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol):
شماره مجله(Issue):
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10219
Download PDF

درباره ی ثریا زنگنه

کارشناسی ارشد علم اطلاعات - کارمند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *