خانه / آرشیو / دوره پنجم (1398) / ارائه محیط کاوش بصری و یکپارچگی سفارش‌ها با نرم‌افزار سای کرو

ارائه محیط کاوش بصری و یکپارچگی سفارش‌ها با نرم‌افزار سای کرو

با استفاده از نرم‌افزار سای کرو، از محیط کاوش بصری برخوردار شوید!
روابط موضوعی بین انتشارات و نویسندگان را پیگیری کنید!
به مقایسه و اکتشاف بپردازید!
مقالات مرتبط با ضریب تأثیر بالاتر را انتخاب کنید!
همچنین با کمک این خزنده کاوشگر می‌توانید یک فهرست جستجوی بی‌نظیر شامل لیست نشریات، منابع و نقل‌قول‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

 سای کرو (SciCurve)، یک پلتفرم اطلاعاتی است که برای تولید ابرداده‌ جهت استفاده در شرکت‌های R & D، PR، HR و ادارات حقوقی و مؤسسات ثبت اختراع طراحی شده است. این نرم‌افزار با استفاده از یک سیستم هشدار خودکار، در مورد روندهای جهانی نوظهور، روش‌های جدید و یا برنامه‌های کاربردی فناوری محور گزارش می‌دهد و حتی آخرین تغییرات صورت گرفته در پارادایم‌های مهم و مرتبط با حوزه تحقیقاتی شما را شناسایی و به شما اطلاع می‌دهد. این نرم‌افزار با هدف پیگیری تحقیقات انجام شده توسط بهترین متخصصان و مؤسسات در زمینه موضوعات خاص طراحی شده است. سازمان‌ها و مشتریان حقوقی از آن برای نظارت بر فعالیت‌های ثبت اختراع جهانی استفاده می‌کنند.

این وب سایت قبلا در دسترس بود اکنون نیست

کاربرد آن برای مرور سیستماتیک

این پلتفرم به‌ویژه برای مرور سیستماتیک و متاآنالیز بسیار مفید است. امروزه هر محقق به ناچار باید یک جستجوی سیستماتیک را انجام دهد، با کمک سای کرو، مسیر جدیدی برای جستجوی پیشینه تحقیق پیش روی شما باز می‌شود. سای کرو، روش پیشین ارزیابی مبتنی بر جستجوی مرور سیستماتیک را به محیط تعاملی و قابل فهم‌تر تبدیل می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا موضوع خود را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری مطالعه کنید و درعین‌حال توانایی فکر کردن و تمرکز بر ابعاد گسترده‌تر موضوع را برای شما به ارمغان می‌آورد. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید روندهای علمی جدید را کشف کنید و همچنین افزایش پارادایم‌های جدید را ببینید. همچنین، مهم‌ترین نویسندگان در حوزه خود را شناسایی کنید و مجلات دست‌اول و مرتبط برای انتشار آثار پژوهشی خود را به آسانی پیدا کنید.

 

کاوش شبکه‌های تحقیقاتی

این خزنده کاوشگر، ابتدا به شما امکان می‌دهد تا کلیدواژه موردنظر خود را در منوی جستجو وارد کنید، نتایج جستجو طی بازه‌های زمانی مختلف و از جدید به قدیم نشان داده می‌شود. سای کرو، فیلدهای جستجوی شما را در قالب نمودارهای شبکه‌ای به تصویر می‌کشد. از این طریق شما می‌توانید به‌راحتی حوزه‌های مشابه با تحقیق خود را شناسایی کنید که از ایجاد همبستگی زیرمجموعه‌های تحقیق به وجود آمده است.

شرکت‌های تحقیق و توسعه

به‌ویژه شرکت‌های داروسازی، ضروری است که خود را ملزم به استفاده از روش‌های علمی و تحقیقاتی کنند. امروزه شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی بسیاری از سای کرو استفاده می‌کنند و نوآوری‌های خود را مستقیماً از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی به بازار عرضه می‌کنند و بدین طریق روندهای تحقیقاتی و توسعه محصولات خود را همواره روزآمد نگه می‌دارند. حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، اپتومتری و بهداشت باید در مورد پیشرفت‌های علمی جاری و تکنیک‌های نوین در حوزه خود آگاه باشند، سای کرو، یک محیط کاوش بصری برای انجام بررسی‌های سیستماتیک سریع و دقیق بر اساس کلمات کلیدی مرتبط برای آنان فراهم می‌آورد.

ابزار آموزشی خاص اساتید و دانشجویان

سای کرو به دانشجویان و محققان کمک می‌کند تا موقعیت خود را در جامعه علمی جهانی ارزیابی کنند و نسبت به حوزه علمی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. سای کرو نوعی ابزار آموزشی اید‌‌ه‌آل برای اساتید است چرا که با کمک آن می‌توانند به‌راحتی اصول اساسی کشف علمی و روش تحقیق از طریق شبکه‌های مبتنی بر کلید واژه را به دانشجویان آموزش دهند و دانش آموزان تصویر عالی‌تری از معرفت‌شناسی و دانش سیستماتیک یاد می‌گیرند. یادگیری تفسیر نمودارها یک مهارت اساسی برای دانشجویان است که سبب تقویت تفکر انتقادی آنان می‌شود.

 

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): سمیه پناهی
عنوان مقاله: ارائه محیط کاوش بصری و یکپارچگی سفارش‌ها با نرم‌افزار سای کرو
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۵
شماره مجله(Issue): ۳
سال(Year): ۱۳۹۸
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10370
Download PDF

درباره ی سمیه پناهی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی - ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه قم- دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *