خانه / آرشیو / دوره چهارم (1397) / ۲۱ ساعت ویدئوی کنفرانس چارلستون ۲۰۱۴

۲۱ ساعت ویدئوی کنفرانس چارلستون ۲۰۱۴

کنفرانس چارلستون، یک نشست غیر رسمی سالانه است که با حضور کتابداران، ناشران، مدیران منابع الکترونیکی، مشاوران و فروشندگان مواد کتابخانه‌ای در ماه نوامبر در چارلستون برگزار می‌شود.
این کنفرانس طوری طراحی شده است که افراد مختلف از مناطق مختلف در یک محیطی دوستانه و بسیار صمیمی و به دور از هرگونه تهدیدی گرد هم می آیند و درمورد مسایل مهم بحث می‌کنند. رؤسای شرکت‌ها با مدیران کتابخانه، کتابداران مسئول خرید، کتابداران مرجع، کتابداران بخش ادواری، کتابداران بخش مجموعه‌سازی و گروه‌های بسیار دیگری در این نشست حضور می‌یابند.

کنفرانس چارلستون در سال ۱۹۸۰ با حدود ۲۰ شرکت کننده، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ با بیش از ۱۶۰۰ نماینده متشکل از کارکنان سیستم‌های کتابخانه‌های عمومی کوچک و مدیران شرکت‌های بزرگ برگزار شد.
سی و چهارمین کنفرانس کتابخانه‌های چارلستون سالانه در تاریخ ۵-۸ نوامبر ۲۰۱۴ برگزار شد.
موضوعات اصلی این جلسه شامل مقایسه مجموعه‌سازی توسط مشتریان در مقابل مجموعه‌سازی توسط کتابداران، بازاریابی منابع کتابخانه برای افزایش استفاده دانش آموزان و دانشجویان، ارزشیابی / تشریح نقش کتابخانه/ تاثیرات حفظ دانشجویان و اعضای هیات علمی، خرید کتاب درسی توسط کتابخانه، تغییر در روال کارها ناشی از حرکت به سمت مجموعه‌های مجازی، اهمیت خود ناشری و انتشارات دسترسی آزاد به عنوان یک سیاست مجموعه‌سازی، نقش کتابخانه در جمع‌آوری داده، بانک‌های اطلاعاتی و تصمیم گیری مبتنی بر داده‌ها است.

کنفرانس چارلستون در مجموعه‌سازی وخرید نشریات فعالیت عمده‌ای دارد و محل تعامل کتابداران، ناشران و فروشندگان است. همچنین شهرت بسیار آن نشان دهنده این واقعیت است که کنفرانس چارلستون در حال حاضر یکی از گزینه‌های شایسته برای رهبران جامعه اطلاعاتی در مسیر شکل بخشیدن به استراتژی‌های آینده است.

برای تماشای ویدئوهای این کنفرانس به صورت دسترسی باز از لینک زیر استفاده نمایید.

https://search.alexanderstreet.com/char/browse/title

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): سمیه پناهی
عنوان مقاله: ۲۱ ساعت ویدئوی کنفرانس چارلستون ۲۰۱۴
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۴
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۷
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/9561
Download PDF

درباره ی سمیه پناهی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی - ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه قم- دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *