خانه / آرشیو / دوره اول (1394) / معرفی کتب مرتبط با کتابداری ۲٫۰ و کتابخانه۲٫۰ (بخش چهارم)

معرفی کتب مرتبط با کتابداری ۲٫۰ و کتابخانه۲٫۰ (بخش چهارم)

عنوان: Web Metrics for Library and Information Professionals

نویسنده: David Stuart

ناشر: Facet Publishing

سال نشر:  ۲۰۱۴

شابک: ۹۷۸۱۸۵۶۰۴۸۷۴۳

تعداد صفحه: ۲۰۸

درباره کتاب: راهنمایی عملی برای استفاده از معیارهای اندازه گیری وب (وب سنجی) بر حسب میزان تاثیر و اثبات ارزش آن می باشد. وب فرصتی برای گردآوری یک میزبان از معیارهای مختلف، و همچنین از کسانی که در ارتباط با رسانه های اجتماعی، حساب ها و وب سایت ها برحسب برونداد تحقیقات سنتی تر هستند را فراهم می کند. این کتاب یک راهنمای روشن برای حرفه ی کتابداری و آنچه که به عنوان معیارهای در دسترس وب و نحوه ارزیابی و استفاده از آنها برای تصمیم گیری آگاهانه و اثبات ارزش آن می باشد. این کتاب همچنین ابزارهایی برای باز کردن معیارهای وب و ارزیابی میزان تاثیر محتوای آن را نیز فراهم می کند.

فهرست مطالب: ۱. مقدمه ۲٫ کتاب سنجی و وب سنجی ۳٫ ابزارهای جمع آوری داده ها ۴. ارزیابی میزان تاثیر ( محتوا) بر روی وب ۵. ارزیابی تاثیر رسانه های اجتماعی ۶. بررسی نشریات سنتی در یک محیط جدید ۷. آینده وب و معیارهای وب و حرفه کتابداری و اطلاع رسانی… .

عنوان : Marketing Concepts for Libraries and Information Services

نویسنده: Eileen Elliott de Sáez

ناشر: Facet Publishing

سال نشر:  ۲۰۱۴

شابک: ۹۷۸۱۸۵۶۰۴۸۷۰۵

تعداد صفحه: ۲۴۰

درباره کتاب: بطور کلی، این کتاب دارای ارائه(پیشنهاد) های بسیاری است؛ خلاصه ای خواندنی از مفاهیم بازاریابی برای متخصصان اطلاعاتی می باشد. من آن را به شدت توصیه می کنم – “نقد و بررسی کتابخانه” درباره چاپ سوم: این نسخه سوم بطور کامل به روز شده از پر فروش ترین کتاب های درسی است که یک بنیاد جامع و ساختار استراتژیک موثر بازاریابی ارائه می دهد و هممچنین نشان می دهد که چگونه آنها می توانند با استفاده از این(استراتژیک موثر بازاریابی) کتابخانه خود را رشد و توسعه دهند و دیدگاه های جدید پیدا کنند. کتاب های پزشکان طیف گسترده ای از مفاهیم بازاریابی و تکنیک های مناسب برای کتابداری و خدمات اطلاع رسانی معرفی می کند. همچنین این نسخه از کتاب تحولات اخیر از جمله رسانه های اجتماعی، بازاریابی۳٫۰، بازاریابی تعاملی، بازاریابی ارزش محور، بازاریابی جامع و بازاریابی تصویری را هم در بر می گیرد.

فهرست مطالب:۱. بازاریابی چیست؟ ۲٫ فرهنگ بازاریابی ۳٫ هویت سازمانی و تصویر شرکت های بزرگ ۴.محیط بازاریابی شرکت های بزرگ درقرن۲۱

منابع:

  • amazon.com
  • books.google.com
  • facetpublishing.co.uk

نویسنده: ژیلا سعیدی

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): ژیلا سعیدی
عنوان مقاله: معرفی کتب مرتبط با کتابداری ۲٫۰ و کتابخانه۲٫۰ (بخش چهارم)
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۱
شماره مجله(Issue): ۴
سال(Year): ۱۳۹۴
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/2109
Download PDF

درباره ی ژیلا سعیدی

دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، گرایش مدیریت اطلاعات دانشگاه رازی کرمانشاه - کتابدار کتابخانه عمومی شهرستان سروآباد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *