خانه / کتابخانه و کتابدار 2.0 / اینفوگرافی / آنچه که در حین مطالعه داستان در کتابخانه عمومی اتفاق می افتد

آنچه که در حین مطالعه داستان در کتابخانه عمومی اتفاق می افتد

 آهنگ ها / قافیه ها / خواندن / فعالیت ها

1تحقیقات نشان می دهد«کودکانی که در پایان کلاس سوم نمی توانند بخوبی بخوانند، احتمال اینکه ترک تحصیل نمایند چهار برابر بیشتر است».

آمادگی ورود به مدرسه: افزای۱۷ش دامنه توجه و مهارت های اجتماعی، بعنوان مثال به نوبت خواندن، کودکان را برای رشد در محیط مدرسه آماده می سازد.میزان مطالعه ای که خارج از مدرسه انجام شده، به طور مداوم موجب افزایش موفقیت می شود.

پیشرفت در نوشتن: علاقه و آگاهی کودک به کتاب و مطالب چاپی را می توان از طریق نوشتن نشان داد و این امر با استفاده از ابزار نوشتن و نقاشی سبب مباهات بیشتری می شود.

موفقیت در آینده: واژگان و یادگیری حروف و صداهای درست، پیش بینی کننده ای قابل اطمینان برای موفقیت آتی در امر خواندن و نوشتن می باشند.

تاثیر تعاملات سوادآموزی در منزل: کودکان پس از حضور در برنامه های کتابخانه، نسبت به دانش لغوی، حروف، صداشناسی و مطالب چاپی علاقه بیشتری از خود نشان دادند.

انگیزه: کودکانی که بر این باورند که می توانند بخوانند و در فعالیت های سوادآموزی لذت میبرند، به احتمال زیاد بهتر از کسانی عمل می کنند که چنین باوری ندارند.

رشد شناختی: محققان بر این باورند که آگاهی از داستان، اصل اساسی در سواد اولیه و رشد شناختی می باشد

«شرکت کنندگان در برنامه های مطالعه در تابستان در کتابخانه های عمومی در آزمونهای پیشرفت مطالعه، نمره بالاتری کسب نمودند ».

 

یک صدای واحد برای کتابخانه های عمومی انتاریو

 

منابع:

-استگ پترسون، شلی و یونیس جانگ. « برنامه سواد اولیه در پیش دبستانی در کتابخانه های عمومی انتاریو». مشارکت: مجله کانادایی پژوهش کتابداری و اطلاع رسانی ۷.۲ (۲۰۱۲): ۳۱ اکتبر ۲۰۱۳. https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/perj/article/view/1961/2622#.UnqjYFfheSo.

-ابرام، استفان. ۱ نوامبر ۲۰۱۳ ، http://stephenslighthouse.com/2013/07/07/only-33-of-parents-read-bedtime-stories-every-night/ وhttp://stephenslighthouse.com/2010/08/19/summer-reading-successes/.

 

مترجم: نازنین مؤمن زاده

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): نازنین مؤمن زاده
عنوان مقاله: آنچه که در حین مطالعه داستان در کتابخانه عمومی اتفاق می افتد
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۲
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۵
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/3113
Download PDF

درباره ی نازنین مؤمن زاده

کتابدار کتابخانه عمومی اوحدی مراغه ای- مدرس مدعو دانشگاه پیام نور مراغه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *