خانه / آرشیو / دوره اول (1394) / سخن مدیر مسئول

سخن مدیر مسئول

کتابدار ۲.۰ برونداد گروه اجتماعی Librarian 2.0 است که در محیط نرم افزار موبایلی تلگرام تشکیل شده است ما هم اکنون ۳ گروه در این بستر شده ایم و افراد اطلاعات و منایع مربوط به مهارت های حرفه ای و جدید مورد نیاز کتابداران و اطلاع رسانان را با هم به اشتراک می گذارند.

برای استفاده مفید تر از بستر شبکه های اجتماعی با پیشنهاد و حمایت یابش  هیئت تحریریه مجازی مجله در همان نرم افزار تلگرام تشکیل شده است و اینک با مباحث سطح بالای مهارتی در خدمت جامعه ی اطلاع رسانی، کتابداری و پژوهشی ایران هستیم.

مطالب مجله با کمک کتابداران جوان و دانشجویان سطوح مختلف کتابداری و اطلاع رسانی آماده سازی می شود؛  افراد قدرتمندی که برای این مطالب وقت گذاشته و سعی می کنند بهترین مطالب ممکن و به روز ترین آن ها  را به جامعه ی مخاطب کتابدار۲.۰ اهدا کنند.

کتابخانه ۲.۰ در واقع یک تعریف نوین از کتابخانه و خدمات آن می­باشد که مبتنی بر وب ۲.۰ می باشد. وب تعاملی باعث افزایش تولیدات و منابع بر بستر اینترنت شده است. این وب اجازه می‌دهد تا سازمان‌ها برای کمک و خدمت به کاربران کارآمدتر از گذشته باشند.

با رشد سریع وب۲.۰ و استفاده از ابزارها و فناوری‌های تعاملی توسط سازمان‌های اطلاع‌رسانی و پدیدار شدن نیازهای جدید کاربران در فضای وب، موجب گرایش به سوی نسل نوین کتابخانه‌ها موسوم به (کتابخانه ۲.۰) گردیده که به عنوان آواتار جدید کتابخانه‌ها با بهره‌ گیری از قدرت وب ۲.۰ می‌باشد.

بیش از همه ی این ها، ابزارها مهم هستند که باید کتابداران و اطلاع رسانان با بهره گیری از آنان  خدمات حرفه ای تر و با استانداردهای نوین جهانی به کاربران خود بدهند.

در مسیر پیشرو برای تحقق هر چه بهتر اهداف مجله و اعتلای مهارت های کتابداران و اطلاع رسانان و نیز افزایش رغبت کاربران به استفاده از خدمات کتابخانه ها، از همکاری و همراهی همه صاحب نظران و اساتید و دانشجویان محترم استقبال می کنیم.

در پایان تشکر میکنم از سردبیر محترم مجله آقای امیر رمضانی که زحمت بسیار زیادی برای کمک به هیئت تحریریه در انتخاب موضوعات و مدیریت مباحث قابل انتشار دارای استانداردهای ۲.۰ می کشند. از خانم رضوانی که بار اجرایی  مجله و گروه های ۲.۰ در تلگرام بر عهده ی ایشان هست. و از همه ی عزیزان و دوستان هیئت تحریریه که زحمت تهیه، ترجمه و انتشار مطالب را برعهده داشتند ؛ محمدجواد منصورزاده، میثم داستانی، شیرین زاهدی، فیروزه دخانی، سمیه مردمی،  مریم حسن زاده، معصومه حسنخانی ، مریم انصاری، ملیحه دلدار، فرزانه حبیبی، عمار خدری، نازنین مؤمن زاده، عاطفه عبدی، شیرین زاهدی، ژیلا سعیدی، نسیم فکوری، مریم عبدالله زاده، معصومه سعادت

 

حسین حیدری
مدیرمسئول مجله کتابدار ۲.۰

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): حسین حیدری
عنوان مقاله: سخن مدیر مسئول
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۱
شماره مجله(Issue): ۱
سال(Year): ۱۳۹۴
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/5791
Download PDF

درباره ی حسین حیدری

رهبر و مدیر شرکت یابش (فعال در زمینه ی داده، اطلاعات، کتابخانه ها و علم سنجی) هستم، در زمینه های راه اندازی کسب و کار، استارت آپ ها و سوادهای نوظهور در حدی تجربه دارم و یک مربی در همین زمینه ها محسوب می شوم. سعی کردم که یک انرژی دهنده و الهام بخش برای دیگران باشم و نیز یک انسان.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *