خانه / آرشیو / دوره اول (1394) / شماره سوم (دی 1394) / اپلیکیشن های ضروری در امور روزانه شما (بخش دوم)

اپلیکیشن های ضروری در امور روزانه شما (بخش دوم)

phrase express

این اپلیکیشن ها دارای ترفند های بسیار خاص می باشند. فریز اکسپرس و تکست اکسپندر، اپلیکیشن هایی هستند که به شما اجازه می دهند تا برای تایپ متن های طولانی از یک سری جمله‌های از پیش تعیین شده که به صورت میانبر تایپ شده وجود دارد، استفاده کنید. هنگامی که شما کلمه میانبر را تایپ می کنید، متن طولانی به صورت خودکار جایگزین آن می شود. تیم بازاریابی ۱HCTPL از فریز اکسپرس برای قالب های ایمیل، درست نوشتن نام ما، افزودن عکس سلب مسئولیت برای مطالب بازاریابی مان، درج اطلاعات تماس در اسناد و ایمیل و غیره و غیره استفاده می کنند. این امر در صورتی که در طول روز مجبور به تایپ عبارات تکراری هستید، موجب سرعت بخشیدن به امور روزمره تان می شود!

lastpassاپلیکیشن لست پس، یک نرم افزار مبتنی بر، ابر می باشد که به مدیریت پسورد می پردازد، پسوردهای شما را بر روی پایگاه داده امن وب سایت تان ذخیره می نماید و به شما اجازه دسترسی امن از سوی کامپیوتر و موبایل را می دهد. تمام یوزرنیم ها و پسورد هایتان را بر روی لست پس ذخیره نمایید و این برنامه به طورخودکار وارد وب سایت شما خواهد شد و پسوردهای شما را در هر جا که نیاز باشد، همگام می نماید.می توانید یوزرنیم ها و پسورد هایتان را در آن ذخیره کنید، با اضافه کردن کارت های اعتباری و پروفایل های خرید به خرید آنلاین خود سرعت بخشید و اسناد، فایلهای پی دی اف، تصاویر و صدای خود را به آن ضمیمه کنید، هر بخش از اطلاعات تان که باید امن بماند و قابل دسترسی باشد را در آن ذخیره کنید و همه چیز را بواسطه «پسوردگذاری ساده و قابل جستجو مدیریت نمایید. برای استفاده از اپلیکیشنهای موبایل، لست پس پریمیوم خود را ارتقاء دهید.

kee passکی پس یک برنامه مدیریت پسورد رایگان، سبک و متن باز در ویندوز، لینوکس، مک او اس ایکس و دستگاه های موبایل می باشد. اپلیکیشن کی پس به شما اجازه می دهد تا جفت های یوزرنیم/پسورد خود را بطور امن در پایگاه داده دستگاه تان رمزگذاری نمایید، بواسطه یک پسورد اصلی از آن محافظت نمایید و صرفاً باید پسورد را به خاطر داشته باشید. اپلیکیشن کی پس به طور خودکار پایگاه داده پسورد شما را در ابر قرار نمی دهد، بلکه در دستگاه شما ذخیره می شود. از ویژگی های اپلیکیشن کی پس این است که دارای یک تولیدکننده رمزعبور تصادفی و یک باکس جستجوی سریع می باشد و حاوی هزاران بایگانی می باشد که می توان آنها را در فولدرها مرتب نمود. اپلیکیشن کی پس تنها به یوزر نیم یا پسوردمحدود نمی شود: هر ورودی دارای چندین زمینه دیگر، از جمله یادداشت هایی در قالب آزاد می باشد که می توانید از آن ها برای ذخیره ایمن هر نوع متن استفاده کنید.

iftttایفت مخفف if this then that به معنای «اگر اینچنین آنگاه آن»به شما کمک می کند راه حل هایی برای ساده کردن تشکیلات دیجیتال تان ایجاد کنید. ایفت دو اپلیکیشن یا سرویس را به شیوه ای غیر متعارف به شکل «دستور العملی» بهم متصل می نماید که معادله «اینچنین» و «آن» را تعریف می کند. دستور العمل های ایفت برای اپلیکیشن رسانه های اجتماعی شما بسیار عالی طرح ریزی شده یا صرفاً به شما یادآوری می کند تا کارهایی را که انجام داده اید از لیست کارهایتان خط بزنید. به طور خودکار آیتم هایی را به اورنت یا گوگل درایو اضافه می نماید، با دریافت ایمیل در هر زمان قسمت جدیدی به لیست نوابغ فروش نیویورک (Bestsellers) اضافه می نماید، پست های شبکه های اجتماعی شما را بایگانی می کند، هنگامی که نویسنده یا مجموعه آیتمی به کاتولوگ شرکت شما افزوده شدبه شما هشدار می دهد. شما حتی می توانید در آن پیش بینی وضع هوا را قبل از صبح یا شب مشاهده نمایید. ایفت رایگان است، بین ۸۷ اپلیکیشن و سرویس مختلف ارتباط برقرار می نماید.

zipper

زاپیر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به اپلیکیشن های وب متصل شده و از آنها استفاده نمایید، و انجام وظایف خسته کننده را برایتان آسان می کند. اگر یک اپلیکیشن وب بر روی ایفت وجود نداشته باشد، باید زاپیر را بررسی کنید. زاپیر دربردارنده بیش از ۲۵۰ اپلیکیشن وب و به خصوص اپلیکیشن های سودمند و حرفه ای می باشد (به عنوان مثال، بیس کمپ (Basecamp)، ام اکس اکسچنج (MS Exchange) و گوگل تسک (Google Tasks)). این اپلیکیشن همانند ایفیت عمل می نماید، اما کاربران با پرداخت هزینه برای طرح های آن مجاز به استفاده از پنج Zap و ۱۰۰ وظیفه در هر ماه می باشند.

webex

بسیاری از ما از طریق وبکس در کلاس ها و جلسات حضور می یابیم و در آنجا می توانیم کنار شخصی بنشینیم که طرحی را بر روی صفحه نمایش به اشتراک گذاشته است. حال، شما می توانید تنها با یک دستگاه موبایل در یک جلسه حضور بیابید و این امر خصوصاً در شرایطی که تنظیم یک پروژکتور کامپیوتری و بلندگو مشکل ساز باشد، صندلی کلاس درس موجود نباشد یا مساله قابلیت دید/ خوانایی وجود داشته باشد، بسیار مناسب است. اپلیکیشن های وبکس در اکثر سیستم عامل ها، از جمله iOS، اندروید، بلک بری و تلفن های ویندوز ۸ وجود دارد. علاوه بر این، شما می توانید از طریق هر دستگاهی که دارای وای فای، ۳Gیا ۴G است در جلسات وبکس حضور یابید. فقط کافیست آدرس اینترنتی جلسه را در مرورگر وارد نماییدو نیازی به دانلود هیچ اپلیکیشنی ندارید.

scanner pro

اپلیکیشن های اسکنر مینی (Scanner Mini) رایگان در آدرس www.readdle.com/products/scannerpro موجود است یا می توانید نسخه کامل اپلیکیشن اسکنر پرو را به مبلغ ۲٫۹۹ دلار از فروشگاه اپلیکیشن iTunes خریداری نمایید. اسکنر پرو برای اسکن سریع اسناد در زمانی که به اسکنری دسترسی ندارید، عالی می باشد. اسکنر پرو به شما این امکان را می دهد تا از آیفون یا آی پد خود به عنوان یک اسکنر قابل حمل استفاده کنید، اسناد اسکن شده خود را به صورت اسناد پی دی اف ذخیره نموده و ایمیل نمایید یا به راحتی آنها را به دراپ‌باکس، گوگل درایو یا اورنت ارسال نمایید.

پانویس ها:

  1. Huntington City-Township Public Library

منبع:

این مطلب ترجمه بخشی از مقاله با این عنوان است:  Librarian 2.0: “APP”lying Technology to Your Everyday Workflow

 ادامه معرفی نرم‌افزارها در شماره بعدی

 مترجم: نازنین مؤمن زاده

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): نازنین مؤمن زاده
عنوان مقاله: اپلیکیشن های ضروری در امور روزانه شما (بخش دوم)
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol):
شماره مجله(Issue):
سال(Year): ۱۳۹۴
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/1564
Download PDF

درباره ی نازنین مؤمن زاده

کتابدار کتابخانه عمومی اوحدی مراغه ای- مدرس مدعو دانشگاه پیام نور مراغه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *