خانه / آرشیو / دوره دوم (1395) / سخن مدیرمسئول

سخن مدیرمسئول

به اشتراک بذارید و رشد کنید!

ما در مجله‌ی کتابدار ۲.۰ همیشه به فکر این هستیم که چگونه میتوانیم مهارت‌ها و مطالب کاربردی را به دست همه‌ی دانشجویان، کتابداران، اساتید و فارغ‌التحصیلان برسانیم.

مشکلاتی بر سر راهمان وجود دارد مطمئناً مثل هر فعالیت حرفه‌ای دیگری، ازجمله عدم همکاری خبرگزاری‌های مربوط به کتاب و کتابداری که مهم نیست فعلاً و بعداً در مجالی مفصل به عملکردشان خواهیم پرداخت.

اما روی سخنم با شماست که می‌خوانید، این مطالب توسط بهترین افراد فعال، خلاق و جوان منتشر می‌شود. چه اشکال دارد که بعد از مطالعه شما هم به فکر بیفتید و مطالبتان را برای ما ارسال کنید.

به اشتراک‌گذاری مطالبتان و دانسته‌هایتان شاید فکر نکنید چه اثرگذاری شگرفی خواهد داشت. حداقل آن، این است که باعث حفظ میراث دانشی و مهارتی در حوزه‌ی علم اطلاعات و دانش شناسی خواهد شد.

اما با چند گروه چند سخن:

  1. اساتید محترم:

    ۱.۱ هرازگاهی مطالبی که راهنما باشد برای دوستان مطالعه کننده به‌ویژه دانشجویان را باکمال میل پذیراییم هر دو ماه یک‌بار تک‌نگاشتی از شما در حد نصف صفحه یا یک صفحه می‌تواند راهنمای جوانانی باشد که به دنبال راه موفقیت و تجربه‌ها می‌گردند ما بسیار از اینکه تجربیات خود را از دوران تحصیل، کار یا حتی ایده‌هایتان برای تلاش مهارتی و خلاقانه در حوزه‌ی کتابداری و … با ما به اشتراک بگذارید خوشحال می‌شویم

    ۱.۲ می‌توانید دانشجویان خود را در تکالیف درسی به تولید محتوا برای مجله مکلف کنید هم با فرایند مقاله‌نویسی آشنا می‌شوند و هم جسارت آن‌ها را تقویت کنید ریسک نوشتن و ظاهر شدن در جامعه‌ی علمی می‌تواند از آن‌ها افراد قدرتمندتری بسازد. حتی ما میتوانیم موضوع و مطالب انگلیسی کاربردی – مهارتی کم‌حجم ارائه دهیم. (مثلاً مصاحبه کردن با اساتید درباره‌ی موضوعات خاصی، جمع‌آوری گزارش از سطح شهر درباره‌ی موضوعات، گزارش از کتابخانه‌های عمومی، تخصصی، دانشگاهی و …)

  2. کتابداران:

     در کتابخانه‌های شما هر هفته اتفاقات بسیاری می‌افتد شما هرروزه در تجربیات خود با کاربران دارای مهارت‌های جدیدی می‌شود ما منتظر این تجربیات و مهارت‌های بکر شماییم. حیف است که با دیگران به اشتراک نگذارید و رشد نکنید.

    گاهی اتفاقات جالبی میفتد سریع آن را مستند کنید این‌ها شیرین‌ترین لحظات یک کتابخانه است که می‌تواند در مجله‌ی کتابدار ۲.۰ به یادگار باقی بماند.

  3. دانشجویان:

    تولید محتوا امروزه تجارت بسیار کاربردی برای شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری شده است. اغلب سازمان‌هایی که می‌خواهند از قافله‌ی پیشروها عقب نمانند رو به بازاریابی محتوا آورده‌اند و از شما چه کسانی بهتر برای این امر، اگر بدانید که چگونه وارد گود شوید. شما ابزارهای لازم را برای این کار دارید و حالا قبل از ورود به دنیای حرفه‌ای بعد دانشگاه می‌توانید در زمان تحصیلتان با کتابدار ۲.۰ تجربیات تولید محتوا را داشته باشید و البته خلاقیتتان را نیز بکار بیندازید.

  4. فارغ‌التحصیلان

    اگر احساس می‌کنید از فضای علمی و آکادمیک رشته‌ی تحصیلی خود دورافتاده‌اید جمع ما جمع پرانرژی و شادابی است به ما بپیوندید و بنویسید و با دوستان هیئت تحریریه در شبکه‌ی اجتماعی تلگرام همگام باشید. اینجا انرژی فوق‌العاده‌ای وجود دارد. ولی شرط آن نوشتن و به اشتراک گذاشتن است. رشد کنید!

فرآیند کاری ما روش ساده دارد:

  • مطالب باید در حوزه‌ی موضوعی کار ما باشد.
  • مطالب کاربردی – مهارتی منتشر می‌کنیم نه علمی- پژوهشی
  • هرگونه ترجمه یا تألیف یا مصاحبه یا… متن نوشتاری قابل‌قبول است.
  • فرآیند داوری بسیار ساده‌ای داریم چون خیلی نیازمند داوری سخت و علمی نیستیم (معتقدیم هر نویسنده‌ای که اشتباه بنویسد در آینده مسئول نوشتار خود خواهد بود.)
  • بیشتر از داوری به دنبال راهنمایی هستیم تا فرد مطلب کاربردی‌تری را منتشر کند
  • به خود نویسنده‌ها یوزر و پسورد می‌دهیم تا با فرآیند واردکردن محتوا در وب‌سایت آشنایی پیدا کنند و همکارانمان به آنها کمک می‌کنند.

به اشتراک بذارید و رشد کنید!

حسین حیدری
مدیرمسئول مجله کتابدار ۲.۰

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): حسین حیدری
عنوان مقاله: سخن مدیرمسئول
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol): ۲
شماره مجله(Issue): ۳
سال(Year): ۱۳۹۵
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/5576
Download PDF

درباره ی حسین حیدری

رهبر و مدیر شرکت یابش (فعال در زمینه ی داده، اطلاعات، کتابخانه ها و علم سنجی) هستم، در زمینه های راه اندازی کسب و کار، استارت آپ ها و سوادهای نوظهور در حدی تجربه دارم و یک مربی در همین زمینه ها محسوب می شوم. سعی کردم که یک انرژی دهنده و الهام بخش برای دیگران باشم و نیز یک انسان.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *