پژوهشگران برای موفقیت بیشتر از چه مهارتهای اساسی باید برخوردار باشند؟
چگونه آنها می توانند همراه فرایند تکاملی و رو به جلو فناوری ها، در درازمدت عملکردی مؤثر و پایدار داشته باشند؟
گروه های مختلفی از رهبران فکری در حوزه بازاریابی و بخش تحقیقات، بهطور شفاف در مورد این پرسش ها در گزارش جدید «حرکت بهسوی سازمان با بصیرت»[۱] توسط ام.آر.اس[۲] گروه دلفی[۳] بحث کرده اند.
بر اساس این گزارش، عشق به مشتری و واقعگرایی تنها بهعنوان مهارتهای پایه هستند و پژوهشگران باید خصوصیات و تواناییهای زیر را نیز در خود پرورش و گسترش دهند:
۱- تیزهوشی
در این گزارش، جیک استیدمن[۴]، مدیر تحقیقات در توییتر[۵]، و دکتر نیک بیکر[۶]، رئیس ام.آر.اس گروه دلفی، بر اهمیت خواندن و درک زمینههای کسبوکار تأکید دارند.
در طراحی و اجرای یک پروژه، محققان باید از کاربرد فناوری هایی تغییرشکل یافته با رویکرد (اهداف) قدیمی و روش شناسی های منسوخ شده اجتناب کنند. در عوض باید بر اهداف کسبوکار و نیازهای خاص مشتریان و سهامداران تمرکز کنند.
محققان می توانند با فراست و هوش تجاری، تاثیرات بیشتری در سطح استراتژیک داشته باشند حتی در مواقعی که با چالش های جدید روبرو می شوند.
۲- تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها
جسیکا سالمون[۷]، رئیس تحقیقات O2 ، معتقد است که ارزش بنیادی پژوهشگران ارائه توانایی آن ها است برای:
درک موضوع کسبوکار،
درک ورودی ها صرفنظر از اینکه آنها دادههای مشتری است،
برآورد دادهها،
مشاهدات کیفی
وقیمتگذاری بازار
پژوهشگران باید ابزارهای گوناگون و منابع دادهها را بهعنوان اهرمی برای پیشرفت کسبوکار در آینده استفاده کنند.
۳- ارائه ی صحیح و برقراری ارتباط با مخاطب
برقراری ارتباط و تعامل مؤثر که اغلب نادیده گرفته میشود، مهارتی بسیار مهم است.
با استناد به گفته استیدمن و بیکر[۸] “Death by PowerPoint is a thing”و[۹] می توان گفت که با نمودارهای مکرر و مطالب حاشیه ای، مشتریان و سهامداران (در کل مخاطبان شما هر کسی که می خواهد باشد) از توجه کافی به مسائل مهم و عمده باز بمانند.
درعینحال که داشتن دادههای قوی مهم است، پژوهشگران باید به:
چگونگی بیان موضوع،
برقراری ارتباط عاطفی
و متقاعد کردن مخاطبانشان آگاهی داشته باشند.
برای این کار استفاده از چندرسانه ای ها (multimedia)، تصاویر متحرک (انیمیشن) و … نیز میتواند به انتقال پیام کمک کند.
۴- انعطاف پذیری و اقتباس سریع
بر اساس این گزارش پژوهشگرانی به موفقیت در آینده دست پیدا می کنند، که مجموعهای از مهارتهای میانرشتهای و خلاقیتی پویا برخوردار باشند. پژوهشگران باید هرلحظه درصدد ابتکار عمل، یادگیری تکنیک های جدید و کشف فرصت ها باشند.
پانویس:
[۱] [۲] MRS: MRS is the world’s leading research association
[۳] Delphi Group
[۴] Jake Steadman
[۵] Twitter
[۶] Dr. Nick Baker
[۷] Jessica Salmon
[۸] Steadman and Baker
[۹] اصطلاح مرگ با پاورپوینت پدیده ناشی از استفاده نادرست از نرمافزار ارائه شده است. مرگ پاورپوینتی شامل ارائه گرافیک و تصاویر و نمودارها و مطالب گیج کننده و بیشازحد و ارائه ۴۰ اسلاید با صدای بلند است. مرگ پاورپوینتی وقتی رخ میدهد بهراحتی از چشمهای خستهی حضار قابلتشخیص است! وقتیکه آنان دزدکی به گوشیهای هوشمند خود نگاه می کنند یا غرق در افکار روزمره خویش شده اند!
منبع:
این متن ترجمه مطلبی با این عنوان است : ۴Essential Attributes of Successful Researchers
مترجم: ملیحه پردال
مشخصات استناددهی به این مقاله | |
نویسنده(ها): | ملیحه پردال |
عنوان مقاله: | چهار ویژگی اساسی پژوهشگران موفق |
عنوان مجله: | کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) |
دوره مجله(Vol): | ۲ |
شماره مجله(Issue): | ۶ |
سال(Year): | ۱۳۹۵ |
شناسه دیجیتال(DOI): | |
لینک کوتاه: | http://lib2mag.ir/7741 |