- داشتن کتاب در خانه ۲ برابر تاثیرگذارتر از آموزش پدر است. پژوهش در طبقه بندی و تحرک اجتماعی، ۲۰۱۰[۱]
- مهم ترین عامل بر موفقیت های تحصیلی کودکان در ابتدای تحصیل در مدرسه، شناختن کتابی است که قبل از ورود به مدرسه آن را در خانه خوانده است. کمیسیون ملی در خواندن، ۱۹۸۵[۲]
- تنها عاملی که با نمرات روخوانی کتاب ارتباط مستقیم دارد، تعداد کتاب های داخل خانه است. بحران سواد آموزی: ادعاهای دروغین، رئال راه حل، ۱۹۹۸.[۳]
- کودکان کلاس اولی که بیهوده با کتاب خواندن مبارزه می کنند خیلی زود به این نتیجه می رسند که به خواندن نه علاقه و نه احتیاج دارند. Juel، ۱۹۹۸
- دو سوم دانش آموزانی که در پایان کلاس چهارم نمی توانند به خوبی روخوانی کنند، مدرسه را کج دار و مریز تمام می کنند. BegintoRead.com
- اصرار جوانان به خواندن وقتی کتابی برای خواندن در دسترس نیست، با اصرار مردم گرسنه به غذا، وقتی غذایی در دسترس نیست برابر است. کراشن, ۲۰۰۷[۴]
- در مناطقی با درآمد بالا به ازای هر کودک سیزده کتاب وجود دارد، اما در مناطق فقیر این نسبت برابر یک کتاب مناسب برای هر ۳۰۰ کودک است. نیومن، سوزان و دیوید K. دیکنسون، اد. راهنمای اولیه سواد تحقیقات، جلد ۲. نیویورک، نیویورک: ۲۰۰۶، ص. ۳۱.[۵]
- هشتاد درصد از کودکان در برنامه های قبل و بعد از مدرسه در مجامع کم درآمد حتی یک کتاب مناسب سن کودکان هم ندارند. نیومن، سوزان، و همکاران. دسترسی برای همه: بسته شدن شکاف کتاب برای کودکان در آموزش و پرورش ابتدایی. نیوآرک، DE: انجمن قرائت بین المللی، ۲۰۰۱، ص. ۳.[۶]
- ۶۱% خانواده های کم درآمد در خانه ی خود هیچ کتابی برای کودکانشان ندارند. سواد خواندن در ایالات متحده، ۱۹۹۶.[۷]
- فقط ۲۴% کودکان شش ساله ی وائوکگان، با کتاب درگیر بوده اند. ۲۰۰۹ ارزیابی آمادگی مهدکودک ها، یونایتد وی آو لیک کانتری ۲۰۱۰[۸]
- هر سال بیش از دو میلیارد دلار هزینه می شود تا دانش آموزان یک پایه را، به خاطر مشکلاتی که در خواندن دارند دوباره بخوانند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده [۹]
- شاید جدی ترین مساله برای مبارزه با مشکلات سوادآموزی فعلی این است که آن را ندیده بگیریم، یا توجه ها را از آن منحرف کنیم. از مشکل واقعی: عدم دسترسی کودکان به کتاب به خاطر فقر! کراشن، ۲۰۰۷[۱۰]
- هر ترک تحصیلی در طول عمر خود، حدود ۲۶۰۰۰۰ دلار از هزینه های کشور را مصرف می کند. Rouse, C.E. (2005). «عواقب بازار کار از آموزش ناکافی” مقاله هزینه های اجتماعی سمپوزیوم آموزش ناکافی، اساتید کالج دانشگاه کلمبیا. اکتبر ۲۰۰۵[۱۱]
- زمانی که پروژه ی ایالت آریزونا برای تخمین تعداد تخت های زندان ها داشت انجام می شد، یکی از عوامل مورد بررسی تعداد دانش آموزانی بود که در کلاس چهارم هنوز نمی توانستند خوب روخوانی کنند. جمهوری آریزونا (۹-۱۵-۲۰۰۴) تبلیغات توسط شیاهوم[۱۲]
- موفق ترین راه برای بهبود کتاب خوانی کودکان خانواده های کم درآمد این است که دسترسی آنها را به ناشرانی مانند نیومن[۱۳]، سنفورد[۱۴] و همکاران آنها افزایش یابد. “بحران آمریکا مراقبت از کودک: فاجعه پیشگیری از جرم”؛ مبارزه با جرم: سرمایه گذاری در کودکان و نوجوانان، ۲۰۰۰[۱۵]
- عادت به کتاب خوانی دانش آموزان خارج از مدرسه نشان داده است که حتی ۱۵ دقیقه مطالعه ی مستقل در روز، آنها را در معرض بیش از یک میلیون واژه در سال قرار می دهد. اندرسون، ویلسون، و فیلدینگ، ۱۹۸۸[۱۶]
- داشتن حتی یک وسیله ی کوچک برای کتاب خواندن می تواند شور و شوق کتاب خوانی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. راموس و کراشن، ۱۹۹۸؛ چو و کراشن، ۲۰۰۲[۱۷]
- در سال ۲۰۰۹ آمریکایی ها سه میلیارد و دویست میلیون دلار برای کتاب های کودکان خرج کرد. اما عرضه ی با کیفیت کتابهای کودک بسیار بیشتر از تقاضای آن است.
پانویس:
[۱] Research in Social Stratification and Mobility, 2010
[۲] National Commission on Reading, 1985
[۳] The Literacy Crisis: False Claims, Real Solutions, 1998.
[۴] Krashen, 2007
[۵] Neuman, Susan B. and David K. Dickinson, ed. Handbook of Early Literacy Research, Volume 2. New York, NY: 2006, p. 31.
[۶] Neuman, Susan B., et al. Access for All: Closing the Book Gap for Children in Early Education. Newark, DE: International Reading Association, 2001, p. 3.
[۷] Reading Literacy in the United States, 1996.
[۸] ۲۰۰۹ Kindergarten Readiness Assessment, United Way of Lake County 2010
[۹] U.S. Department of Health and Human Services
[۱۰] Krashen, 2007
[۱۱] ” Paper prepared the Social Costs of Inadequate Education symposium, Teachers College Columbia University. October 2005
[۱۲] Arizona Republic (9-15-2004) Advertisement by Sheahomes
[۱۳] Newman
[۱۴] Sanford
[۱۵] “American’s Child Care Crisis: A Crime Prevention Tragedy”; Fight Crime: Invest in Kids, 2000
[۱۶] Anderson, Wilson, & Fielding, 1988
[۱۷] Ramos and Krashen, 1998; Cho and Krashen, 2002
منبع:
این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است: ۱۸Facts about Children’s Literacy
مترجم: معصومه سعادت
مشخصات استناددهی به این مقاله | |
نویسنده(ها): | معصومه سعادت |
عنوان مقاله: | ۱۸ حقیقت درباره کتابخوانی کودکان |
عنوان مجله: | کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) |
دوره مجله(Vol): | ۲ |
شماره مجله(Issue): | ۳ |
سال(Year): | ۱۳۹۵ |
شناسه دیجیتال(DOI): | |
لینک کوتاه: | http://lib2mag.ir/5170 |