مجله ی کتابدار 2.0
آموزش و مهارتهای 2.0, خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کارآفرینی, کتابخانه و کتابدار 2.0
واقعاً نمیخواهم بیش از ۲۰ دقیقه در روز را به نوشتن مقاله بگذارم. برای نوشتن این مقاله هم بیش از ۲۰ دقیقه وقت صرف نکردم. میدانم که این به نوعی توهین به نوشتن است. بازاریابی اینترنتی با محتوا قدرت میگیرد و محتوا پادشاه است؛ اما وقتی برنامهای روزانه برای ارسال و اجرای کسبوکار داشته باشم زمان کافی برای ویرایش هر …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), مبانی و کلیات 2.0, کتابخانه و کتابدار 2.0
طبق نظرسنجی وایلی کتابدارها با این چالشها مواجه بودند؛ بودجهمشکل بودجه همواره بزرگترین چالش برای کتابداران شرکتکننده در کنفرانس کتابخانههای دانشگاهی و کتابداران سایر نقاط جهان است.این چالش شامل رقابت برای سرمایهگذاری، گسترش دادن منابع کتابخانه با در نظر گرفتن اهداف آن و حمایت کردن از میزان منابع کتابخانهای است. تعامل دربارۀ تغییرات در کتابخانهدر عصر دیجیتال، تغییرات اجتناب ناپذیر …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره سوم (1396), روی خط 2.0, شماره اول (اردیبهشت ماه 1396)
تقویم دسکتاپ اسفند ۱۳۹۵ – ویژه کتابخانه و کتابداری انتشار نسخه جدید آکسفورد از آثار «ویلیام شکسپیر» چه شباهت هایی میان کارآفرینی و چتر بازی وجود دارد؟ اپل با هدف تمرکز بر آینده هوش مصنوعی، دفتر خود در سیاتل را توسعه می دهد کتاب جدید «هاراکی موراکامی» منتشر شد باشگاههای برگزیده نخستین جام باشگاههای کتابخوانی معرفی میشوند بهترین برنامه های …
ادامه نوشته »
معصومه انصاری
دوره دوم (1395), شماره ششم (اسفندماه 1395), علم سنجی
انواع مجلات از لحاظ نمایه و شناسایی به طور معمول در ایران پنج نمایۀ مطرح وجود دارد که این نمایهها عبارتند از؛ نمایۀ ISI نمایۀ Scopus نمایۀ Pubmed نمایۀ ISC نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روش و نشانی بررسی عنوان مجله در مورد هر یک …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره ششم (اسفندماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
دکتر پیتر تراور- سردبیر مجله «کربن» از ناشر الزویر. وقتی که مقاله ای به مجله ای با کیفیت بالا فرستاده می شود، قطعاً پیش از اینکه به دست سردبیر مجله دیده و برای داوری انتخاب شود، به دقت مورد بررسی اولیه و به اصطلاح «غربال» می شود. حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد مقالات فرستاده شده به مجله های الزویر (Elsevier) از …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره ششم (اسفندماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
سرقت علمی به معنای دزدیدن «زبان، فکر، ایده، بیانات، استراتژی، فرمول، و …» توسط فردی دیگر و ارائه دادن آن ها به نام خود در شرایطی است که انتظار و فرض بر این است که فرد ارائه دهنده (سخنران/نویسنده) «مدعی اصالت» بوده، و از ارائه آن «زبان، فکر، ایده، بیانات، استراتژی، فرمول، و …» سودی مادی یا اعتباری می برد.هر قطعه …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), روی خط 2.0, شماره ششم (اسفندماه 1395)
وضعیت ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات چگونه است؟ شرکتهای دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه TGC حمایت میشوند آموزش گام به گام ایجاد کسب و کار آنلاین مقایسه فیبر نوری و کابل هم محور ؛ کدام یک را به عنوان بستر دسترسی خود به اینترنت انتخاب کنیم؟ متاسفانه حوزه نشر از بازاریابی پس از تولید نیز عقبتر …
ادامه نوشته »
ملیحه پردال
دوره دوم (1395), شماره ششم (اسفندماه 1395), مبانی و کلیات 2.0, مهارت های پژوهشگری, کتابخانه و کتابدار 2.0
پژوهشگران برای موفقیت بیشتر از چه مهارتهای اساسی باید برخوردار باشند؟ چگونه آنها می توانند همراه فرایند تکاملی و رو به جلو فناوری ها، در درازمدت عملکردی مؤثر و پایدار داشته باشند؟ گروه های مختلفی از رهبران فکری در حوزه بازاریابی و بخش تحقیقات، بهطور شفاف در مورد این پرسش ها در گزارش جدید «حرکت بهسوی سازمان با بصیرت»[۱] توسط …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), رسانههای اجتماعی, شماره ششم (اسفندماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
در جهان امروز بحث و تبلیغات فراوانی پیرامون رسانههای اجتماعی وجود دارد. جای تعجب نیست؛ زیرا رسانه خودش راهکارهای تبلیغاتی زیادی ایجاد کرده است.طبق منحنی تبلیغات فناوریهای جدید گارتنر، به دنبال یک دوره حداکثری تبلیغات و انتظارات، دوره حداقلی و رکود گستردهای میآید که باعث میشود ما نسبت به فناوریای که قبول کرده، روی ما تأثیر گذاشته و به ارزش …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
دوره دوم (1395), شماره ششم (اسفندماه 1395), مبانی و کلیات 2.0, کتابخانه و کتابدار 2.0
گزارش پیش رو به بررسی چگونگی نحوه استفاده مردم آمریکا از کتابخانههای عمومی میپردازد و علاوه بر آن نظرات ایشان را در مورد خدمات و برنامههای احتمالی کتابخانهها و اینکه در آینده از کدام خدمات و امکانات استفاده خواهند کرد نیز مورد بررسی قرار داده است.برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز، در مورد تعدادی از خدمات ارائه شده پرسوجو کردیم …
ادامه نوشته »