ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرم افزارهای علم سنجی, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه در آموزش امروز چگونگی اضافه کردن نام قاره به فایل ها و ایجاد فیلد جدید(مثلا قاره ها) در فایل doc، و هم چنین چگونگی ایجاد فایل همکاری علمی بین پژوهشگران و ایجاد ماتریس هم نویسندگی را یاد خواهیم گرفت. فرض کنید ما در تحلیل ها یا مطابق با اهداف کارمان نیاز داریم، نگاه کلان داشته باشیم به داده ها …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, خواندنی ها, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرم افزارهای علم سنجی, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه: در جلسه قبل در مورد آدرس نویسندگان و نکات مربوط به آن نکاتی گفته شد. امروز درمورد یکدست سازی نام مولفان و مجلات و یا حذف کاراکترهای اضافی از نام نویسندگان، سهم نویسندگان از آثارشان، محاسبه اچ ایندکس و در نهایت میزان تولید آثار علمی کشورها صحبت خواهیم کرد. با فرض اینکه در پایگاه وب آوساینس جستجو کرده …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرم افزارهای علم سنجی, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه در جلسه قبل یک معرفی اولیه از نرم افزار بیان کردیم. دانلود و نصب نرم افزار، نحوه ورود داده ها به نرم افزار، فرمتهای مورد قبول نرم افزار از پایگاههای مختلف را توضیح دادیم. یک مرور از فرایندهای آماده سازی داده ها برای نرم افزار داشته باشیم: ابتدا داده های کتابشناختی را مطابق نیازمان با طراحی راهبرد جستجوی …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, فناوری ها, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرم افزارهای علم سنجی, پایگاه های استنادی
مقدمه یکی از نرم افزارهای قدرتمند تحلیل های علم سنجی نرم افزار بیب اکسل است. این جعبه ابزار کتابسنجی همه کاره برای کمک به کاربر در تجزیه و تحلیل داده های کتابشناختی، یا هر داده ای با ماهیت متنی طراحی شده است. هدف این است که فایل های داده ای را تولید کند که از طریق اکسل یا هر برنامه …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, فناوری ها, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرمافزارهای کتابداری, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
این مقاله درسوم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ویرایش شد. مقدمه در جلسات قبل بسیاری از بخشهای نرم افزار و نکات مربوط به آن توضیح داده شد. یک نقشه هموقوعی هم ترسیم کردیم. برای بقیه موارد مثل هم نویسندگی یا هم استنادی روال و فرایند به همان ترتیبی است که برای همرخدادی انجام دادیم. ورود داده را با استفاده از داده …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, فناوری ها, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, نرمافزارهای کتابداری, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه درجلسات قبل محیط نرم افزار را مرحله به مرحله توضیح دادیم، و دو مدل ورود داده به نرم افزار نیز نشان داده شد. امروز نکات تکمیلی ترسیم نقشه را برای شما بیان می کنیم. در ابتدای شروع فرایند ترسیم نقشه نرم افزار، سه مدل یا سه راه برای ایجاد نقشه پیشنهاد می کند (شکل زیر). اگر داده های شما …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آرشیو, آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه با استفاده از نرم افزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی و حوزه های علم سنجی می توان ارتباطات نویسندگان و شبکه های هم نویسندگی، سیر تحول موضوعات علمی، پدیدار شدن موضوعات و رشته های علمی جدید، موضوعات بکر و دور مانده از چشم پژوهشگران، ارتباطات اسناد و آثار علمی و بسیاری از موارد مفید در حوزه رشد علوم مختلف را …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آرشیو, آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, پایگاه های استنادی, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه: در جلسه قبل از قسمت اکشن پنل گزینه file را توضیح دادیم. امروز در ادامه و برای توضیح دو بخش Items و Analysis باید ابتدا نقشه ای ترسیم کنیم و بعد این دو بخش را توضیح دهیم. برای دیدن آیتم ها حتما باید داده هایی را وارد نرم افزار کنید. بنابراین ما از قسمت file و از بخش map …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آرشیو, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), شبکه های اجتماعی, علم سنجی, فناوری ها, مهارت های پژوهشگری, نرم افزارها, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه: در جلسه قبل چهار بخش(پنل) از محیط اصلی نرم افزار و کاربرد خاص هر بخش توضیح داده شد. امروز آخرین بخش این نرم افزار، کاربردها و قابلیت های آن را برای شما توضیح می دهیم. اما قبل از توضیح پنل پنجم نرم افزار لازم است، برخی اصطلاحات توضیح داده شود. و یک مقدمه کوتاه در مورد انواع داده های …
ادامه نوشته »
ثریا زنگنه
آرشیو, آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره هشتم (1401), مهارت های پژوهشگری, وبسایت ها, پایگاه های اطلاعاتی
مقدمه کاردیف[۱] پرجمعیتترین شهر ولز و یازدهمین شهر بزرگ بریتانیا است. دانشگاه کاردیف[۲] یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی است که در شهر کاردیفِ ولز قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۳ با عنوان کالج دانشگاهی ولز جنوبی و مونموتشر تأسیس شدهاست و در سال ۱۸۹۳ به عنوان یکی از کالجهای بنیانگذار دانشگاه ولز گردید(ویکی پدیا). این دانشگاه در زمینه سواد …
ادامه نوشته »