نازنین مؤمن زاده
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
رهبران شگفتانگیز عادتهای بسیار بینظیری دارند – یکی از این عادات بسیار شگفتآور و ساده، مطالعه است. اطلاع کسب کنید که این امر چگونه میتواند به شکوفایی و پیشرفت آنها کمک کند… هری اس. ترومن اظهار داشت، «همه کتابخوانها رهبر نیستند اما همه رهبرها کتابخوان هستند». من عاشق مطالعه هستم، چرا که این کار هم لذتبخش است و هم نقش …
ادامه نوشته »
حسین حیدری
آموزش و مهارتهای 2.0, بازاریابی کتابخانه ای, خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), کارآفرینی, کتابخانه و کتابدار 2.0
مشخصات استناددهی به این مقاله نویسنده(ها): حسین حیدری عنوان مقاله: اینفوگرافی ۳۰ ایده برای بازاریابی در کتابخانه ها با رویکرد عمومی عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) دوره مجله(Vol): ۳ شماره مجله(Issue): ۴ سال(Year): ۱۳۹۶ شناسه دیجیتال(DOI): لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/9157
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه مترجم: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استقبال گستردهای که از آن شده، استفاده از فناوری در کتابخانهها جای تأمل دارد اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که هنوز هم مراجعانی هستند که کتابخانههای سنتی را بیشتر میپسندند. بهطورکلی کتابداران باید به دو دسته مراجعهکننده خدمات ارائه دهد: دسته اول افرادیاند که با تکنولوژی و …
ادامه نوشته »
نسرین رضائی
خواندنی ها, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396)
آنطور که بویش می آید ترم پر چالشی را با این اخلاق حرفه ای پیش رو داریم. معتقدم اصلاً لزومی به وجود چنین کلاسی نبود! چون ما خود ذات اخلاق دوستانه و اخلاق جویانه ای داریم. مثلاً راننده تاکسی ای بودند که حدود بیست دقیقه از بیاخلاقیهای دیگران اظهار ناراحتی می کردند، به حدی که دهانشان کف کرده و آب …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396)
این همه تشویق به مطالعه نکنین مخصوصاً بابا ها رو این دوستمونم معروفه به آکروبات کتاب باز عمرن تلاش کنین اینجوری بخونین عشق کتاب خوندن های قبل تو همه شوخی بوده تو بخون که فقط تو کتاب خونی از اینام تو کتابخونه هاتون بزارین خوبه ها به اینم میگن کتابخونه چرخ اینام کتابداران شما هم کتابدار خوندن نه! جرئت دارین …
ادامه نوشته »
لیلا جباری
دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), مقالات پژوهشی و مقالات ترجمه, کتابخانه و کتابدار 2.0
نکته: مقالات علمی – پژوهشی در مجله کتابدار ۲.۰ داوری نمی شود و با مسئولیت مترجم منتشر می گردد. اگر از این ترجمه برای مقالات، پایان نامهها و دیگر مطالب منتشر شده توسط شما، استفاده می شود لطفا نام مترجم را در رفرنس خود ذکر کنید و به رفرنس اصلی(لاتین) ارجاع مستقیم ندهید. (این کار از نظر اخلاق علمی صحیح …
ادامه نوشته »
مهناز کریم زاده
دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), فناوری ها, کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه مترجم: میکراسپیس یک فضای کاری مشترک است که در آن افراد برای ساختن یا یادگیری، سرهم بندی و اکتشاف گرد هم می آیند. این محیطهای پویا به افراد امکان ساخت، خلق، طراحی و آزمایش را میدهد. حس خلاق بودن بیش از هر چیز دیگری مفهوم زندگی کردن را بها میبخشد. (دی. دبلیو.وینیکت ، روانشناس و متخصص اطفال). اهداف کتابخانهها چیست …
ادامه نوشته »
فاطمه ابوالفتحی
دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
روشهای زیادی برای نشان دادن نقش و اهمیت لاینفک کتابها در زندگی ما وجود دارد. هنر خیابانی یکی از بهترین روشها برای نمایش کتابها است. هرگاه که شما از یک شهر توریستی شلوغ یا یک شهر آرام کوچک بازدید میکنید و یک نقاشی خیابانی زیبا پیدا میکنید، عکس بگیرید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. کتابها نقش مهمی در …
ادامه نوشته »
فاطمه کرمی
دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), فناوری ها, کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه مترجم منابع آموزشی باز[۱]، منابع متنی یا چندرسانهای آموزشی، آموختنی و پژوهشی سودمندی هستند که در یک محل عمومی بهصورت رایگان در دسترس عموم قرار میگیرند. کتابداران میتوانند از این منابع در فضای سازنده (میکراسپیس)[۲] کتابخانه استفاده کنند. فضاهای سازنده (میکراسپیس)، فضاهای کاری مشترکی درون مدارس، کتابخانهها یا مکانهای دیگر هستند که میتوانند فرصتی برای یادگیری، کشف و اشتراک …
ادامه نوشته »
زینب سادات صندید
آرشیو و موزه, دوره سوم (1396), شماره چهارم ( آبان ماه 1396), مصاحبه
رضا فراستی در سال ۱۳۳۷ در محله شاهآباد تهران (مخبر الدوله یا جمهوری فعلی) به دنیا آمد و در محله اختیاریه بزرگ شد. رشته تحصیلی او در نظام قدیم علوم طبیعی یا همان علوم تجربی کنونی بود. سال ۱۳۵۶ دیپلم خود را گرفت و در کنکور شرکت کرد. با توجه به علاقهاش، رشتههای پزشکی ارتش، کشاورزی و دامپروری را انتخاب …
ادامه نوشته »