روناک حمزه ای
دوره دوم (1395), رسانههای اجتماعی, شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه: سلامت در تعریف کلی سازمان جهانی بهداشت، به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی گفته می شود. بنابراین سلامت اجتماعی بعدی از سلامت است که به کیفیت روابط اجتماعی مربوط می شود. توجه به بهداشت روانی در بسیاری از جوامع امروز جزء مسائل اصلی اجتماعی قرار گرفته است. تبلیغات مثبت، آشنایی عمومی افراد از طریق برنامههای رادیویی و تلویزیونی …
ادامه نوشته »
سمیه مردمی
استارتاپها, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کارآفرینی
نویسنده : مارک بیراگل[۱] چکیده هدف- هدف از این مقاله، استدلال موردی است که کتابخانهها باید از روش استارتاپ ناب برای توسعه، مدیریت و راهاندازی خدمات و یا محصولات کاملا نوآورانه استفاده کنند. طرح/ روش/ رویکرد – کتابخانهها نیاز به نوآوری دارند اما ساختار مدیریتی که مسئولیت رسیدگی به عدم قطعیت در اجرای نوآوریهای اساسی را داشته باشد، ندارند. این …
ادامه نوشته »
پری حسین زاده
خلاقیت, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کارآفرینی
کتابخانه اشیا[۱] کتابخانه اشیا جایی است که شما می توانید اقلام مورد استفاده را قرض بگیرید و یاد بگیرید چگونه از آن ها استفاده کنید. کتابخانه اشیا چیست؟ کتابخانه اشیا جایی است که شما می توانید اقلام مورد استفاده مثل لوازم شخصی، وسایل باغبانی، وسایل آشپزخانه، لوازم اردو و چادر زدن، تجهیزات حادثه و سانحه را امانت بگیرید. چگونگی استفاده …
ادامه نوشته »
مهدیه ایرانشاهی
دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0, کتابخانههای پیشگام
به عنوان مقدمه: بخش پژوهشی دانشگاه هانریش هانیه شهر دوسلدورف در کشور آلمان در سال ۲۰۱۳ پژوهشی بر روی برترین کتابخانههای عمومی جهان شهرهای اطلاعاتی انجام داد با عنوان: Public Libraries in Knowledge Society: Core Services of Libraries in Informational World Cities “کتابخانههای عمومی در جامعه دانایی محور(معرفتی): خدماتهستهای(اصلی) کتابخانهها در جهانشهر (شهر جهان)های اطلاعاتی” که در آن به بررسی …
ادامه نوشته »
معصومه انصاری
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
در “ترفندهای نگارش: کارهای کوچک، کاربردهای بزرگ” قصد دارم نکاتی را که در استفاده از برنامۀ واژهپرداز ورد[۱] علیرغم سادگی کاربردهای مفیدی دارند معرفی کنم؛ از امکانات ورد تا افزونه های آن. لازم به ذکر است ارائۀ مطالب در ذیل این عنوان، ترجیحاً بسیار کوتاه است و ترتیب خاصی ندارد. این قسمت: جابجا کردن خط جدا کنندۀ زیرنویس[۲] گاهی نیاز …
ادامه نوشته »
نوشین جعفرنژاد
کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع), کتابخانه های عمومی ایران
به نام خدا عصر روز دوشنبه ۱۳۹۵/۷/۵، کودکان و نوجوانان با دعوت بخش کودک و نوجوان کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) در پارک طالقانی کازرون گرد هم آمدند، و برای اختتام برگزاری کلاس های تابستانی جشن گرفتند. در این جشن گروه نمایش ازکلاس نمایش خلاقانه پس از بیش از یک ماه تمرین، نمایش جدید خود را اجرا کردند. پس از …
ادامه نوشته »
لیا عرفانی
خلاقیت, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کارآفرینی
امروز ما بخاطر میزبانی مل کلستاد، از عاشقان هنر و کتابخانه، هیجان زده هستیم. وی درباره راه اندازی فعالیتی جدید با عنوان استودیوی ایده در کتابخانه عمومی فوند دولاک برای ما توضیح می دهد. لذت ببرید! بعد از سه سال طراحی، شامل مجوز نوشتاری و ساختمانی، “استودیوی ایده” بصورت واقعی انجام شد و کتابخانه فوند دولاک دارای فضای طراحی شده …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), روی خط 2.0, شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
احتمالا زمان، تنها مفهومی در ذهن شما است! ۹ باور اشتباه درباره خلاقیت که نباید آنها را بپذیرید تحقیقات جدید در خصوص پیش بینی زمین لرزه به رهبری دانشمند ایرانی دانشمندان برای اولین بار حمله ویروس به سلول را شبیه سازی کردند اپلیکیشن Notifly: نمایش شناور پیام های دریافتی با اپلیکیشن دقت ۹۴ درصدی هوش مصنوعی گوگل در تشخیص تصویر …
ادامه نوشته »
فرزانه بهارلو
آرشیو و موزه, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
عنوان: Encyclopedia of Archival Science نویسنده: Luciana Duranti و Patricia C.Franks ناشر: Rowman & Littlefield سال نشر: ۲۰۱۵ قطع کتاب: ۲۸.۱ ۱۱x شابک قالب چاپی: ۹۷۸-۰-۸۱۰۸-۸۸۱۰-۴ شابک قالب الکترونیکی: ۹۷۸-۰-۸۱۰۸-۸۸۱۱-۱ تعدادصفحه: ۴۶۴ درباره کتاب: دایرهالمعارف علوم آرشیوی که نتیجه تلاشهای اساتید بزرگ این رشته در سراسر جهان، به سرپرستی دکتر دورانتی و فرانک است، درسال ۲۰۱۵توسط انتشارات رومن و لیتل فیلد منتشر شده است. …
ادامه نوشته »
معصومه سعادت
دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کودک و نوجوان
نویسنده: لیز بووی[۱] و کتی کورمیر[۲] «فیکس[۳]» در کتابخانه ی سان فرانسیسکو یک ایده ی نوجوانانه از بهشت است. با فضاهایی برای وقت گذرانی با دوستان، خلاقیت و اکتشاف فناوری ها و همچنین اتاقی برای مطالعه و خواندن کتاب. «فیکس» برپایه ی نظریه ی آموزشی “هوماگو[۴]” به نوجوانان فضاهایی برای بیرون رفتن، لمس محیط اطراف و هیجان و همچنین اجازه …
ادامه نوشته »