حسین حیدری
آرشیو, آموزش و مهارتهای 2.0, دوره پنجم (1398), شماره دوم ( تیر 1398), مبانی و کلیات 2.0
امروزه دادهها اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیریها دارند، البته مختص امروز منظورم دقیقا الان نیست و میتواند به زمان شروع مباحث کنترل کیفیت برگردد که با زیرساخت کمیت شکل گرفتند (با شمارش شکستها در فرآیند به بهبود فرآیند ها دست یافتند و داده های کمی در راستای اهداف کیفیت بکار گرفته شدند) اما آنچه که امروزه اهمیت پیدا کرده …
ادامه نوشته »
لیلا جباری
دوره پنجم (1398), شماره دوم ( تیر 1398), کودک و نوجوان
چکیده ما در سراسر جهان شاهد رشد روزافزون دانش و تکنولوژی هستیم. همگام کردن کودکان با جهان متحول امروزی برای داشتن انسانهای آگاه و مطلع از ضروریات است زیرا آگاه نبودن و بیاطلاعی موجب سردرگمی و عقبماندگی خواهد شد و برای رسیدن به تحولات عظیم فرهنگی همیشه باید از نقطه آغازین گام برداشت. به منظور ایجاد فرهنگ مطالعه در بین …
ادامه نوشته »
کیمیا یادی پور
خواندنی ها, دوره پنجم (1398), شماره دوم ( تیر 1398)
مقدمه: شاید کمتر کسی را پیدا کنید که بعد از مرحلهی سخت کنکور کارشناسی و انتخاب رشته با آغوش باز منتظر پذیرفته شدن در رشتهی کتابداری باشد. خیلی از افراد حتی تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته را بررسی نکردهاند با این رشته آشنایی ندارند. این عدم استقبال از رشتهی کتابداری از جهات مختلف قابل بررسی و آسیبشناسی است. اما …
ادامه نوشته »
سمیه پناهی
خبرگزاری 2.0, دوره پنجم (1398), شماره اول ( اردیبهشت 1398)
جشن سالیانه «هفته ملی کتابخانه» با شعار: کتابخانهها: جوامع قدرتمند/ ۷-۱۳ آوریل ۲۰۱۹ از امروز در آمریکا آغاز میشود یکی از رویدادهای مهم پیش روی انجمن کتابداران امریکا، برگزاری یک جشن بزرگ به مناسبت «هفته ملی کتابخانه» است که به مدت یک هفته بین ۷-۱۳ آوریل ۲۰۱۹ ادامه دارد. در این راستا، از کتابداران ملی کتابخانه به سبب نقش چشمگیری …
ادامه نوشته »
مسعود قانعی مقدم
خواندنی ها, دوره پنجم (1398), شماره اول ( اردیبهشت 1398)
بچههای خانوادههای کمدرآمد نسبت به بچههایی از خانوادههای با درآمد متوسط کمتر کتاب میخوانند. تفاوت زیادی بین خواندن این دو گروه در طول تابستان وجود دارد. کاهش خواندن در تابستان به معلمها مربوط میشود و راهحلهای فعلی نشان از بیثمر بودن یا پرهزینه بودن آنهاست، اما در این پژوهش راهحلهایی خوب و باصرفه معرفی میشوند. مدارس تابستانه راهحل مناسبی …
ادامه نوشته »
ناهید فرهادی زاده
آموزش و مهارتهای 2.0, اینفوگرافی, دوره پنجم (1398), شماره اول ( اردیبهشت 1398), فناوری ها, کتابخانه و کتابدار 2.0
لینک اینفو اصلی مترجم: ناهید فرهادی زاده کارشناس واحد مجازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باز طراحی: گروه طراحی مجله کتابدار ۲.۰ مشخصات استناددهی به این مقاله نویسنده(ها): ناهید فرهادی زاده عنوان مقاله: اینفوگرافی: کتابداران در عصر دیجیتال عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) دوره مجله(Vol): ۵ شماره مجله(Issue): ۱ سال(Year): ۱۳۹۸ شناسه دیجیتال(DOI): لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10157
ادامه نوشته »
حسن بلندی
دوره پنجم (1398), شماره اول ( اردیبهشت 1398), فناوری ها, کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه مترجم دیوید لی کینگ مدیر خدمات دیجیتالی در توپکا و کتابخانهی عمومی شهرستان شونی است. جایی که او به طرحریزی، گردآوری و آزمایش بر روی روند فناوری نوظهور میپردازد. او در مورد روند در حال ظهور در سطح بینالمللی بهعنوان مثال مدیریت وبسایت، تجربهی دیجیتالی و رسانهی اجتماعی صحبت کرده است و (این سخنرانی) در تعدادی ژورنالهای مرتبط با کتابخانه منتشر …
ادامه نوشته »
لیلا فتحی
دوره چهارم (1397), شماره ششم ( اسفند ماه 1397)
مشخصات استناددهی به این مقاله نویسنده(ها): لیلا فتحی عنوان مقاله: کارت های بهارانه ۹۸ عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) دوره مجله(Vol): ۴ شماره مجله(Issue): ۶ سال(Year): ۱۳۹۷ شناسه دیجیتال(DOI): لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/10140
ادامه نوشته »
مهناز کریم زاده
دوره چهارم (1397), شماره ششم ( اسفند ماه 1397), کارآفرینی
ما در دنیایی زندگی میکنیم که شرکتهای چندملیتی بهسرعت در حال رشد هستند و برای کسبوکارهای کوچکِ محلی دشوار است که خود را سرپا نگهدارند. کسبوکارهای کوچکِ محلی بخشی از جامعه ما هستند و این وظیفۀ ما شهروندان و سازمانهاست که آنها را تا حد ممکن تشویق کنیم. بردلی کالینز[۱] در مقاله خود ذکر میکند که «شروع یک کسبوکار پیچیدهتر …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
دوره چهارم (1397), شماره ششم ( اسفند ماه 1397), گزارش, گزارش و مصاحبه
از جمله برنامههایی که در هفته کتاب در کتابخانه عمومی بامداد فرسفج، انجام گرفت مسابقهای بود تحت عنوان «اگر یک نویسنده بودم، نام کتاب خود را … میگذاشتم.» در این مسابقه از اعضای باشگاه کتابخوانی «شکوه بامداد» خواسته شد که نام کتاب زندگی خود را بنویسند. حدود ۱۳ نفر در این مسابقه شرکت کردند و در پایان نیز به قید …
ادامه نوشته »