فرشته نوجوان
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
مقدمه مترجم:یکی از شاخصهای توسعهیافتگی جوامع تا حد زیادی به میزان علم و آگاهی افراد آن از علوم، فنون و مسائل مختلف بستگی دارد. مطالعه، موجب رشد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی افراد میشود. پژوهشهای اخیر در زمینه تعلیم و تربیت ثابت کرده است که عادت به مطالعه یک امر اکتسابی است یعنی همانطور که یک کودک، خواندن و نوشتن …
ادامه نوشته »
فاطمه کرمی
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کارآفرینی
افتتاح بزرگ تین اچ کیو[۱] در کتابخانه دکتر مارتین لوتر کینگعکس مردمی از کتابخانه عمومی سن خوزه این روزها، قبل از مرحله طراحی یک ساختمان جدید یا نوسازی یک کتابخانه، جمعآوری ورودیهای عمومی عمیق (اطلاعات، منابع و خدمات مورد نیاز جامعه کتابخانه) با استفاده از روشهای مختلف اعم از گروههای متمرکز برای توسعه جامعه تا رسانههای اجتماعی الزامی است؛ اما …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره سوم (1396), روی خط 2.0, شماره اول (اردیبهشت ماه 1396)
تقویم دسکتاپ فروردین ۱۳۹۶ – ویژه کتابخانه و کتابداری ارتقاء انسان از طریق تکنولوژی و علم ژنتیک؛ آینده ای روشن یا تاراج ارزش های انسانی؟ آموزش تصویری ترجمه متن با دوربین گوشی هوشمند بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۶ از نگاه وبسایت eDreams اشتباهات زبان بدن که شما را غیر حرفه ای نشان میدهند باد الکتریکی به بهبود ضریب …
ادامه نوشته »
احمد شاه بیگ
دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), گزارش, گزارش و مصاحبه
بزرگترین تور کتاب کودک در استان البرز به همراهی سفیران یار مهربان در روستاهای کوهستانی «جارو و گنگ» در شهرستان اشتهارد (استان البرز) برگزار گردید. در تاریخ ۹۵/۱۲/۱۶ روز دوشنبه «اتومبیل کتاب فاطر» استارت خورد و بزرگترین تور کتاب کودک را برای چندمین بار متوالی در روستاهای استان البرز برگزار کرد . این تور کتاب که به نام «اتومبیل کتاب …
ادامه نوشته »
مهناز کریم زاده
کتابخانه عمومی حکیم هیدجی, کتابخانه های عمومی ایران
به مناسبت فرا رسیدن سال نو و ایام فرخنده نوروز تیم ایستگاه شادمانه اقدام به برگزاری جشن نوروز برای نونهالان عضو کتابخانه کرد. در این مراسم که با حضور کودکان و خانواده هایشان در محل سالن اجتماعات کتابخانه حکیم هیدجی برگزار شد کودکان با مفهوم نوروز و هفت سین در قالب شعر و داستان کوتاه آشنا شدند و به جشن و …
ادامه نوشته »
فاطمه زرمهر
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
پابمد[۱]، وب آو ساینس[۲] یا گوگلاسکالر[۳]؟ هر سه پایگاه بسیار مشهور و دارای عملکردهای بسیار متفاوتی هستند. اغلب بدون دانستن تفاوتهای استفاده از هر یک از پایگاهها بر نتیجۀ جستوجوی خود، از این پایگاهها استفاده میکنند . برخی تفاوتهای مؤثر در تصمیمگیری در رابطه با استفاده از هر یک از این پایگاهها عبارتاند از؛ پایگاههای پابمد و وبآوساینس تحت نظارت …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره سوم (1396), روی خط 2.0, شماره اول (اردیبهشت ماه 1396)
انتقاد داود موسایی از بیاعتنایی دولتها به نشر کتابهای مرجع داستانهای منتخب ایرانی از نگاه کتابفروشان معرفی شدند برنامه Timestamp Camera: ثبت تاریخ و ساعت روی عکس و ویدیو توشیبا بیشترین رشد را در صنعت ذخیره سازی سال ۲۰۱۶ داشت ۵ مهارت مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده گفتوگوی طبیعی با دستیار صوتی الکسای آمازون، بهزودی امکانپذیر خواهد شد ۴۸ …
ادامه نوشته »
لیا عرفانی
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کارآفرینی
عنوان کتاب: زرد و صورتینویسنده و تصویرگر: ویلیام استیگمترجم: کلر ژوبرتانتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانسال نشر: ۱۳۸۷، گروه سنی: ج – د خلاصه:داستان «زرد و صورتی»، داستان تخیلی دو آدمک چوبی است که یکی زرد است و دیگری صورتی، یکی چاق است و دیگری لاغر. این دو آدمک پرسشهایی درباره پیدایش خود دارند و نمیدانند چرا و چگونه به …
ادامه نوشته »
الهام رضوانی گیل کلائی
اخبار سمینارها و کارگاه های آموزشی, خبرگزاری 2.0, دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396)
سمینار «تاثیر کاربردی مفاهیم و آموخته های علم اطلاعات و دانش شناسی در صنعت» در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ با همکاری انجمن علمی وگروه علم اطلاعات ودانش شناسی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران برگزار شد. در بخش آغازین سمینار کاظم حافظیان رضوی با بیان خاطرات وتجربیات خود به اهمیت و ارزش رشته اشاره نمود و سپس کتابخانه دیجیتالی مسجد رسول در …
ادامه نوشته »
فاطمه زرمهر
دوره سوم (1396), شماره اول (اردیبهشت ماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0, گزارش, گزارش و مصاحبه
وقتی صحبت از جستجوی مقالات علمی میشود، اولین گزینه که به ذهن خطور میکند، جستجو در گوگل اسکولار است. موتور جستجوی قدرتمندی که به نظر میرسد در هر زمینه آکادمیک مطلب دارد؛ اما کشف این واقعیت که چه تعداد مقاله توسط این موتور جستجو قابل بازیابی است، کار آسانی نیست. تحقیقات اخیر نشان میدهد که این مسئله به خاطر استراتژی …
ادامه نوشته »