ثریا زنگنه
آرشیو, استارتاپها, دوره ششم (1399), شماره پنجم ( دیماه 1399), کارآفرینی
مقدمه استارتاپ “سازمانی موقت است که برای جستجوی یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس پذیری طراحی شده است.” امروزه ما به شرکت ها میگوییم استارت آپها، «استارتآپ» واژهای تقریبا جدید است و در یکی دو دهه اخیر در جهان و سپس ایران رواج یافته است هر چند که اصل عمل استارتآپی و این ابتکار بیش از یک قرن قدمت …
ادامه نوشته »
حسین حیدری
آرشیو, آموزش و مهارتهای 2.0, جعبه ابزار پژوهشگران, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره پنجم ( دیماه 1399), پایگاه های اطلاعاتی, کتابخانه و کتابدار 2.0
شناخت هر چه بیشتر #بانکهای_اطلاعاتی به #کتابداران و #پژوهشگران کمک می کند تا بدانند منبع اطلاعاتی مورد نیاز خود را از کجا می شود بصورت کامل دریافت کرد: یک منبع اطلاعاتی مثل یک مقاله ابتدا در یک مجله منتشر می شود حال این مجله ممکن است خود وب سایت اختصاصی نشر داشته باشد (ناشر) یا اینکه توسط یک ناشر دیگر …
ادامه نوشته »
مسعود قانعی مقدم
خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399)
مقدمه مترجم: در دنیای معاصر یکی از مؤلفههای اعتبار مؤسسات، فعالیت آنها در محیط شبکه و اینترنت است.شبکه اینترنت از یکسو تهدیدی برای کتابخانهها و از سوی دیگر ابزاری مفید برای کتابداران محسوب میشود و از این طریق کتابداران میتوانند به مجموعه کتابخانهها دسترسی داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند. مسئله این است که کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی چگونه …
ادامه نوشته »
حسین حیدری
آرشیو, خلاقیت, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399), کارآفرینی
اطلاعات موجود بسیار زیادند و حجیم؛ شما میتوانید خدمات مرتبط با دستیابی به اطلاعات هدفمند را به صورت یک خدمت بفروشید مثال سادهی آن جستجوی مقاله و کتاب و .. برای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید مثال حرفهای آن جستجوی اطلاعات برای شرکتهای تخصصی دربارهی مسایل و محصولاتشان است ساخت بانکهای اطلاعاتی تخصصی و فروش اطلاعات از طریق آن حجم زیادی …
ادامه نوشته »
فرشته حسینی
آرشیو, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399)
برای انجام پژوهش مهارتهای مفید بیشماری وجود دارد (از تفکر انتقادی و توانایی ارزیابی کار خود و دیگران گرفته تا مهارتهای مدیریت زمان). اما دنیای تحقیق به سرعت در حال تغییر است، سؤال این است که چه نوع مهارتهایی را میتوان جهت آماده شدن برای محققان آینده در خود ایجاد کرد؟ در این پست برخی از مهارتهای اصلی لازم برای …
ادامه نوشته »
فاطمه دلاور
آرشیو, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399)
مقدمه کتابخانهی دانشگاهی زیرمجموعهای از محیط دانشگاه است و هدفهای آن هماهنگ با هدفهای دانشگاه شکل میگیرد. کتابخانه ارتباط مستقیمی با نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان دارد و موفقیت برنامههای پژوهشی دانشگاه در گرو فراهم ساختن زیرساختهای لازم، داشتن ابزارهای مناسب تحقیق از جمله کتابخانههای غنی و مجهز و ارائه خدمات شایسته توسط کتابخانه به دانشجویان است. حوزههای نشر، کتابخانه …
ادامه نوشته »
سمیه پناهی
آرشیو, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399)
مقدمه مترجم انتخاب مجلات برای نمایه شدن در پایگاه وب آو ساینس (Web of Science) فرایند خیلی دقیق و جدی است و توسط داوران و ویراستاران مجرب و ناشناس صورت میگیرد که تحت عنوان همترازخوانی از آن یاد میشود. فرایند ارزیابی مجلات شامل سهگام اساسی: ارزیابی دقیق مشخصات اولیه، بررسی معیارهای کیفی و کمی مجله است. با توجه به سیاست …
ادامه نوشته »
حمیده جعفری پاورسی
آرشیو, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره چهارم ( آبانماه 1399), نرمافزارهای عمومی
مقدمه مترجم داده ها در عصر حاضر نیروی حیاتی و ارزشمندترین دارایی های هر سازمان را تشکیل می دهند و هر روز میزان این داده ها افزایش می یابد. در حال حاضر سازمان ها در اطلاعات غرق شده اند، در حالی که از نبود دانش رنج می برند. این امر نشانگر این مسئله است که سازمانها نتوانسته اند از دانش …
ادامه نوشته »
ابراهیم اروجنی زاده
آرشیو, جعبه ابزار پژوهشگران, دوره ششم (1399), شماره سوم ( شهریورماه 1399), معرفی مجلات برتر
در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از بهترین و معتبرترین مجلات در حوزه علم مهندسی سازه بپردازیم. برای جستجوی مقالات در این مجله میتوانید به سایت انتشارات الزویر و یا سایت ساینس دایرکت از طریق لینک دسترسی مراجعه کنید. عنوان انگلیسی مجله: Structures عنوان فارسی مجله: مجله سازه ها یا استراکچرز ضریب تاثیر مجله[۱] (۲۰۱۹): ۸۳۹/۱ امتیاز استنادی …
ادامه نوشته »
شیما حجازی
آرشیو, خواندنی ها, دوره ششم (1399), شماره سوم ( شهریورماه 1399)
آنجلا هورش[۱] در خصوص چالشهای پیش روی کتابخانهها در طول همهگیری کووید ۱۹[۲] و اینکه چگونه میتوانند بر این مشکل فائق آیند صحبت میکند. در اکثر اوقات کتابخانهها یک پناهگاه و مآمن هستند، اما در دوران یک بیماری همهگیر جهانی (پاندمی)، کتابخانهها یک نقش جدید پیدا میکنند: پاسخگویان درجه دو و آنها سعی دارند بر این مشکل چیره شوند. کارکنان …
ادامه نوشته »