خانه / دوره دوم (۱۳۹۵) / شماره اول (اردیبهشت ۱۳۹۵)صفحه 59

شماره اول (اردیبهشت ۱۳۹۵)

Cover-6

 

دانلود فایل PDF شماره یک از دوره دوم (اردی بهشت ۱۳۹۵)

 

مطالب این شماره:

مشخصات استناددهی به این مقاله
نویسنده‌(ها): مجله ی کتابدار ۲.۰
عنوان مقاله: شماره اول (اردیبهشت ۱۳۹۵)
عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0)
دوره مجله(Vol):
شماره مجله(Issue):
سال(Year): ۱۳۹۵
شناسه دیجیتال(DOI):
لینک کوتاه: http://lib2mag.ir/3183
Download PDF

فرهنگ سازی اینترنتی (قسمت دوم :نشر نوگام ، کتاب هایمان را به رایگان منتشر کنیم)

درود بر خوانندگان عزیز مجله ی کتابدار ۲.۰، به ویژه خوانندگان بخش فرهنگ سازی اینترنتی. امروز تصمیم دارم یکی از جالب ترین موسسه های انتشاراتی پارسی زبان را به شما عزیزان معرفی کنم ، موسسه ای که کتاب های شما را به رایگان منتشر میکند ، دوره ها و کارگاه های مختلف برگزار میکند، برای علاقه مندان امکان حمایت مالی …

ادامه نوشته »

معرفی و آموزش تصویری وب سایت booky.io

برای همه ما بارها پیش آمده که از سایت های مختلف بازدید می کنیم و تمایل داریم مطالب آن ها را دنبال کنیم یا در فرصت های آتی بیشتر در سایت جستجو کنیم و مطالبش را با فراغ بال بخوانیم.. یکی از راههایی که انتخاب می کنیم بوکمارک یا favorite آدرس کردن  سایت می باشد. اما اگر تعداد این بوکمارک …

ادامه نوشته »

چگونه می شود کتابدار شد؟

۹ گام که برای کتابدار شدن باید بردارید: کتابداران نگهبان و اشاعه دهندگان دانش هستند. آنها اطلاعات را سازماندی و برای دیگران دسترس پذیر می سازند. کتابداران با توجه به تخصصی که انتخاب میکنند ممکن است مسوولیت های گوناگونی مانند اجرای برنامه های آموزشی، مدیریت پروژه ها در دانشگاه های برتر، آموزش کودکان برای علاقمند شدن به خواندن یا مدیریت …

ادامه نوشته »

سخن مدیرمسئول

سلام ودرود ” گاهی پیش میاد دیگه، قرار بود این صفحات با نوشتار یکی از اساتید بزرگ مزین بشه قسمت نشد و الان که مجله آخرین مرحله ی پیش از انتشار رو می گذراند (حتی در مرحله ایست که دیگر نمی شود عنوان این صفحه رو عوض کرد) دوباره مجبور شدم خودم به عنوان مدیر مسئول بنویسم.” ی ذره نگرانم …

ادامه نوشته »

یابش برگزار کرد : دومین مسابقه عکس از کتابخانه شخصی (ویژه کتابداران)

یابش برای دومین بار مسابقه عکس از کتابخانه شخصی را برگزار کرد. “هدف از این دست جشنواره ها، توجه کردن به خلاقیت های کوچک، برای اینکه ذهن کتابداران و دست اندرکاران کتاب به سمت ایجاد فضاهای شاد، با نشاط و خلاقانه در جهت جلب توجه عموم به کتابخانه ها است” اولین مسابقه عکس از کتابخانه شخصی در اردیبهشت ماه سال …

ادامه نوشته »

سفری به شهر آفتاب، آرامگاه ابدی کتابها (گزارش طنز)

روزی جاهلی نزد حکیمی رفت و حکیم را گفت: “ای حکیم مرا پندی ده که آن به!!!” جاهل کوله بار ببست و اندکی توشه راه، روانه کیسه کرد و کیسه به نوک چوبی بلند آویزان کردندی و آن را به دوش کشیدندی  و به دنبال طریقی که حکیم به وی آموخته بود روانه گشت. چند روزی برفت در همین هنگام …

ادامه نوشته »

رسانه‌های اجتماعی و کتاب (بخش ششم: چالش‌های رسانه‌های اجتماعی)

رسانه‌های اجتماعی همانند سایر فناوری‌های ساخته شدۀ بشری، در کنار مزایا و فرصت‌های بسیار فراوان، چالش‌هایی نیز به وجود می‌آورند. اما بدیهی است که مزایا و فرصت‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتر از چالش‌های آن است (افتاده، ۱۳۸۹). چالش‌هایی که ممکن است با رشد رسانه‌های اجتماعی به وجود آید، به شرح زیر است:   بالارفتن توقع کاربران تعاملی: استفادۀ کاربران از سایت‌های …

ادامه نوشته »

کنفرانس های اشتباهی: چگونه کنفرانس های غیر معتبر را شناسایی کنیم؟

جدیدا” به نظر می رسد روش های نوین تری برای بازار مکاره ی خرید و فروش مدارک علمی و مقالات توسط یکسری شرکت های خصوصی به وجود آمده است و آن هم برگزاری کنفرانس هایی خارج از ایران با تبلیغات جذاب و شیک و وعده ی ثبت مقاله در ژورنال های ISI و غیر آن هست. (روش قدیمی داخل ایران برگزار …

ادامه نوشته »

برترین مهارت ها برای کتابداران فردا

      نشریۀ کتابداری به سراغ رؤسای کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی و سایر راهبران فکری در تمام کشور رفته است تا کشف کند چه انتظاری از کتابداران  و مهارت‌های مورد نیازشان در بیست سال آینده وجود دارد و در نهایت به یازده مؤلفۀ زیر به عنوان ضروریات دست یافته است. البته این مؤلفه ها از بطن شواهد و گفته‌ها استخراج شده اند. دفاع / سیاست …

ادامه نوشته »

نگاهی مختصر به برنامه های کتاب، کتابخوانی، نشر و حوزه های مرتبط صدا و سیما در چند سال اخیر (بخش اول: تلویزیون)

نگاهی مختصر به برنامه های کتاب، کتابخوانی، نشر و حوزه های مرتبط صدا و سیما در چند سال اخیر (بخش اول: تلویزیون) سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) تنها متولی قانونی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایران و بدون شک قدرتمندترین نهاد رسانه ای کشور است. با توجه به طیف وسیع موضوعات و سلایق و نیازهای گوناگون مردم، این …

ادامه نوشته »