مجله ی کتابدار 2.0
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), کارآفرینی
کتابخانه امام رضا (ع)- قاین کتابخانه امام رضا قائن در دو طبقه با زیربنای ۹۲۰ متر مربع توسط آستان قدس رضوی از محل اعتبارات عام المنفعه احداث و در سال ۱۳۸۶ مورد بهره برداری قرار گرفت و مدیریت آن به موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید آیت ا… مدرس (ره) که یکی از موسسات …
ادامه نوشته »
معصومه احمدپور
دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), مقالات پژوهشی و مقالات ترجمه, کتابخانه و کتابدار 2.0
نکته: مقالات علمی – پژوهشی در مجله کتابدار ۲.۰ داوری نمی شود و با مسئولیت مترجم منتشر می گردد.اگر از این ترجمه برای مقالات، پایان نامهها و دیگر مطالب منتشر شده توسط شما، استفاده می شود لطفا نام مترجم را در رفرنس خود ذکر کنید و به رفرنس اصلی(لاتین) ارجاع مستقیم ندهید. (این کار از نظر اخلاق علمی صحیح نیست.) …
ادامه نوشته »
لیلا فتحی
دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), مبانی و کلیات 2.0
مقدمه مترجمهستیشناسی[۱] ابزاری است که مفاهیم و روابط تعریف شده میان آنها را در یک حوزۀ موضوعی به تصویر میکشد. با توجه به میان رشتهای بودن این مبحث و از آنجاییکه سازماندهی دانش از حوزههای مهم در رشتهی علم اطلاعات و دانش شناسی است مفهوم هستیشناسی به سرعت به این حوزه راه یافت. مطلب حاضر به طرح چند دلیل کلیدی …
ادامه نوشته »
لیا عرفانی
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), کارآفرینی
ابتکار عمل در کتابخانههویت برند، نقشه راه گرافیکهای محیطی در برنامهای برای ساخت یا بازسازی کتابخانهها در مدارس دولتی شهر نیویورک در سال ۲۰۰۰، از شرکت پنتاگرام[۱] برای همکاری با بنیاد برجستۀ رابینهود در یک طرح خلاقانه دعوت به عمل آمد: یک ابتکار عمل برای ساخت کتابخانههای جدید آموزشگاهی در مدارس ابتدایی سرتاسر پنج ناحیهی شهر نیویورک. تیم همکاری متشکل …
ادامه نوشته »
فرزانه بهارلو
دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), گزارش
نشریات دانشجویی: پلی میان فرهنگ و دانش دانشگاهها علاوه بر تربیت دانشجویانی فعال و کوشا در عرصه علم، باید آنها را برای ورود به عرصههای فرهنگی آماده کنند. نشریات دانشجویی از مهمترین رسانهها در جهت برقراری ارتباط میان علم و فرهنگ در محیط دانشگاه هستند و فعالیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را به تصویر میکشند. با توجه به تأکیدات …
ادامه نوشته »
ایمان نریمانی
دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), کتابخانه و کتابدار 2.0
قسمت اول: فردریک استاس۱، کتابدار دانشیار علوم زیستشناسی، زیستمحیطی و ریاضیات در دانشگاه بوفالو۲ افراد جامعه معمولاً کتابداران را با شرح وظایف مشخصی میشناسند و تصویر مشخصی از آنها در ذهن دارند اما برخی از کتابداران با انجام فعالیتهای اجتماعی در راستای دغدغههای اجتماعی خود، این چارچوبها را از بین میبرند. کتابداران فعال در توسعه پایدار سعی میکنند با فعالیتهایی …
ادامه نوشته »
حسین حیدری
آرشیو, دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), مبانی و کلیات 2.0, کتابخانه و کتابدار 2.0
یادم میاد از سالهای اولیه دانشجوییم شروع کردم به اشاعهی آموختههام و هر روز بیشتر میخواندم، تا جای ممکنه کتابها رو خلاصه میکردم و گاهی پرینت میگرفتم و بین بچههای کلاس منتشر میکردم.امشب مطلبی رو در وبلاگ شاهین کلانتری از متممی ها خوندم یادم افتاد از اون روزها.—جوزف باداراکو میگوید: «در دنیای پرسرعت امروز، اگر بخواهیم دانشمان را فقط برای …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
آرشیو, خبرگزاری 2.0, دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396)
مجموعه تقویم ۱۳۹۶(مردادماه)- ویژه کتابخانه و کتابداری منتشر شد دانلود در کانال مجله : https://t.me/joinchat/AAAAADvDmqlY8TKqS-6OCg دانلود در وب سایت : yabesh.ir/5737/ مشخصات استناددهی به این مقاله نویسنده(ها): مجله ی کتابدار ۲.۰ عنوان مقاله: مجموعه تقویم ۱۳۹۶(مردادماه)- ویژه کتابخانه و کتابداری عنوان مجله: کتابدار ۲.۰ – (عنوان لاتین: Kitābdār-i 2.0) دوره مجله(Vol): ۳ شماره مجله(Issue): ۳ سال(Year): ۱۳۹۶ شناسه دیجیتال(DOI): لینک …
ادامه نوشته »
معصومه انصاری
دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), علم سنجی
(FWCI (Field-Weighted Citation Impact شاخصهای مختلف ارزیابی مجلات و پژوهشگران با توجه به وابسته بودن به سال تولید و انتشار، نوع مقاله و حوزۀ موضوعی، برای مقایسۀ پژوهشگران چند حوزۀ موضوعی مناسب نیستند. شاخص FWCI، شاخصی نرمال شده و فارغ از سن علمی، حوزۀ موضوعی و نوع مقاله است، که به صورت نرمال شده برای هر فرد، مقاله یا سازمان …
ادامه نوشته »
لیا عرفانی
خلاقیت, دوره سوم (1396), شماره سوم (شهریورماه 1396), کارآفرینی
عنوان: جزیره هزار داستاننویسنده: ادوارد پکارد مترجم: شهین دخت بهزادیانتشارات: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانسال نشر: ۱۳۸۵، گروه سنی: ج – د خلاصه: با خواندن این کتاب خودت را تنها در جزیرهای میبینی که گرسنه و تشنه در فکر نجات خود هستی. هر راهی را که برای نجات خود انتخاب کنی، حوادث مختلفی برایت پیش میآید و با خطرهای …
ادامه نوشته »