مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), روی خط 2.0, شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
آشنایی با ۲۰ فیزیکدانی که درک ما از جهان را متحول کردند اپلیکیشن Logo Foundry: طراحی ساده و آسان لوگوهای حرفه ای در موبایل استیون هاوکینگ در کنفرانس آینده مایکروسافت بر روی صحنه میرود بایدو ۳ میلیارد دلار را صرف حمایت از استارتاپ ها می کند با این تنظیمات، حساب گوگل خود پس از مرگ را کنترل کنید! کدام کشورها …
ادامه نوشته »
معصومه سعادت
دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کودک و نوجوان
سالهای سال وضعیت انتشار کتاب در دنیا به این صورت بود که کتاب هایی روان، کم حجم و ساده برای کودکان و کتاب هایی حجیم، با مفاهیمی عمیق و تاثیرگذار برای بزرگسالان منتشر می شد. کودکی که کتاب خواندن و مطالعه را به عنوان یک سرگرمی مناسب انتخاب کرده بود، وقتی به نوجوانی می رسید سردرگم می شد و نمی …
ادامه نوشته »
نازنین مؤمن زاده
اینفوگرافی, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
کتابخانه ها می توانند در هر جایی وجود داشته باشند کتابخانه های عمومی به یک ساختار فیزیکی محدود نمی شوند. این امر شامل ارائه منابع الکترونیکی و ارائه خدمات فراتر از حصارهای موجود در توسعه خلاق می باشد. کتابخانه ها خدماتشان را از طریق کتابخانه های سیار و کتابخانه های پاپ آپ ارائه می دهند (به عنوان مثال ارائه مکان …
ادامه نوشته »
نازنین مؤمن زاده
دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), نرمافزارهای عمومی, کتابخانه و کتابدار 2.0
دراپ باکس(dropbox)– یک اپلیکیشن ابری می باشد که به شما اجازه می دهد تا فایل ها را بین تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر و هر کجایی که برنامه در آن نصب شده به اشتراک بگذارید. Docs Anywhere– همانطور که از نام آن پیداست، این اپلیکیشن به کتابداران اجازه می دهد تا اسناد ورد و تصویر خود را از هر جایی …
ادامه نوشته »
نازنین مؤمن زاده
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
بررسی اپلیکیشن های تلفن همراه همکاری در نقد بررسی اپلیکیشن در مطبوعات حرفه ای.[+] (به چک لیست نقد و بررسی اپلیکیشن من مراجعه کنید)[+]. نقد و بررسی اپلیکیشن های کتاب های تعاملی[+]، راه اندازی وبلاگی در مورد آنها، قرار دادن اطلاعات در بخش «ویژه کارکنان» و سایر صفحه های ویژه. بررسی ویژگی اپلیکیشن ها در ستون هفتگی خبرنامه موسسه یا …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), روی خط 2.0, شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
نسخه جدید نرم افزار پینت با پشتیبانی از طراحی سه بعدی به ویندوز ۱۰ میآید چگونه رنگ، فونت و اجزای فیس بوک را به دلخواه تغییر دهیم؟ چگونه گوشی موبایل خود را به دستگاه اسکنر تبدیل کنیم؟ معرفی ۷ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش دسته ای تصاویر دستکاری ژنتیکی موفقیت آمیز DNA جنین انسان رویترز: گوگل میلیون ها دلار صرف بازاریابی …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
تازه های نشر کتابداری, خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
عنوان کتاب: راهنمای پروفایلهای علمی پژوهشگران نویسندگان: رقیه قضاوی – زهرا اطرج ویراستار علمی: دکتر رویا کلیشادی سال نشر: شهریور ۱۳۹۵ شابک: ۲-۶۰۴-۵۲۴-۹۶۴-۹۷۸ مشخصات نشر: اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان، ۱۳۹۵ تعداد صفحات: ۱۱۵ درباره کتاب: کتاب راهنمای پروفایلهای علمی پژوهشگران که به منظور بهرهبرداری از قابلیتهای کاربردی پروفایلهای علمی نگارش شده است، در شش فصل به …
ادامه نوشته »
مجله ی کتابدار 2.0
تازه های نشر کتابداری, خبرگزاری 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395)
از اهداف یابش به روز نگهداشتن اطلاعات و مهارت های کتابداران با استفاده از منابع حرفه ای می باشد. ما هم اینک منتشر کننده مجله ی مهارتی-آموزشی “کتابدار ۲.۰” هستیم (آرشیو مجله) که به زبان فارسی و با همکاری بیش از ۴۰ نویسنده منتشر می کنیم.علاوه بر آن در اینجا تعدادی از عناوین مجلات علمی – تجاری (Magazine) زبان انگلیسی، …
ادامه نوشته »
روناک حمزه ای
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
بر اساس تقسیم بندی برنی مورفی (۲۰۱۰)، رسانه های آموزشی می توانند به بخش های مجزا شامل رسانه های چاپی، الکترونیکی، رسانه های محیطی به همراه توجه به روش های مستقیم آموزش سلامت تقسیم بندی شوند (به نقل از برهمندپور و اردستانی، ص ۱۴-۱۷، ۱۳۹۱). نوع رسانه آموزشی نمونه هر نوع رسانه مزایا معایب رسانه های چاپی پوستر …
ادامه نوشته »
روناک حمزه ای
آموزش و مهارتهای 2.0, دوره دوم (1395), شماره چهارم ( آبان ماه 1395), کتابخانه و کتابدار 2.0
تلفن همراه و استفاده از برنامه های رایانه ای و نرم افزارهای قابل نصب بر روی آن، به سبب جذابیت بالا، جزو پرکاربردترین رسانه های تفریحی-آموزشی محسوب می شوند. امروزه استفاده از تلفن همراه به عنوان یک ضرورت فردی-اجتماعی تلقی می شود. با توجه به کمبود وقت و سهولت استفاده، تلفن همراه به عنوان ابزاری پرکاربرد جهت تعاملات اجتماعی …
ادامه نوشته »